Blå + en i magen Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg jobber 50% pga svangerskapskvalme. Jobber halve dager. Nå har jeg fått influensa, og måtte bli helt hjemme fra jobb i dag. Noen som vet om jeg kan bruke egenmelding som vanlig?
Sistemann i magen <3 Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 hmm... I min forrige jobb hadde man en "karantenetid" på 14 dager for å bruke egenmelding etter sykemelding... Vet ikke hvordan det er med egenmelding samtidig med sykemelding, men jeg ville sjekket det opp med enten arb.giver eller arbeidstilsynet..... Veldig kjedelig om du skulle få advarsel fra arb.giver pga en liten feil :/
oftebustat Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg var 50% sm inntil nylig og kunne ikke bruke egenmelding når jeg var syk ut over det. Måtte få egen sm på det fraværet. Tror det er ganske nytt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Jeg tror du må ha egen sykemelding for det fraværet.. Hvis du har vært sykemeldt mer enn arbeidsgivers betalingsperiode på 16 dager, så har ikke jobben din betalingsansvar for sykdom lenger. Da er det nav som har tatt over. Antar at det er de som betaler for de resterende 50% du ikke jobber? Det var det svaret jeg fikk fra lønningskontoret fra min jobb.. Jobben HAR betalt sine 16 dager, og betaler kun for det du faktisk jobber. Oj, dette ble rotete... Håper du forstår hva jeg mener?
Blå + en i magen Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2008 Ok... Takk for svar alle! Mulig jeg må til legen da, like lang vei som til jobb, så kunne nesten like gjerne jobbet. Blir jo ikke akkurat frisk av å reise ut... Jaja, takk takk!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Kan du ikke ta en telefon til fastlegen din og forklare situasjonen? Så kan det hende de sender en sykemelding til deg som du kan levere på jobb og nav... Men sjekk med jobben din først da. Hør hva de krever... I min jobb måtte vi ha sykemelding utenom hvis sykdom.. (var jeg som skrev om at sykemelding måtte brukes). Det er ihvertfall min erfaring. Ikke sikkert du trenger konsultasjon hos legen for det... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 nei det kan du ikke, du må ha sykemelding.
Blå + en i magen Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2008 Ja, det var lur idè å ringe å spørre legen om det går an å få sykemelding uten å dra helt dit, det tenkte ikke jeg på. Hun kjenner jo godt til situasjonen ellers nå. Har sendt mail til lønningskontoret på jobben, så får også se hva de svarer først. Tusen takk for godt tips!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Håper det ordner seg for deg.. og at det ikke er noe problem.. De bruker å være ganske snille i sånne tilfeller.. Lykke til!!!
Blå + en i magen Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2008 Tusen takk!!! Ja, de bør være snille... Jeg skulle liksom ligge hjemme og bli frisk, men har heller ligget og bekymret meg for at jeg skulle få pes...
Mitzy Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er også delvis sykemeldt, men nå ha egen sykemelding om jeg skulle bli syk. Litt teit når når man har skallebank og feber og måtte dra seg til legen for sykemelding. Spurte om de kunne sende den, men nei pga at det kunne bli for lettvindt ved og bare ringe måtte jeg komme ned. Skjønner jo det på en måte men...Livet skal ikke være lett:)
Blå + en i magen Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har nå fått svar fra min arbeidsgiver at jeg kan skrive vanlig egenmelding selv om jeg er 50% SM. Så da er det visst litt forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver virker det som...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå