Gå til innhold

Er Microlax ok å bruke mot forstoppelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet??????????????????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for så vidt, men virker jo bare på det som allerede er i endetarmen. Dvs gjør ingenting med selve årsaken til problemet. Men ikke farlig å bruke av og til selv om det kan ha en viss tilvennende effekt ved at tarmen ikke trenger å jobbe selv. Microlaxet tilfører jo kun fuktighet til avføringen slik at den kommer lettere ut.

Skrevet

Finnes noe som heter "frukt og fiber" du kan få kjøpt på helsekostbutikker. (Store firkanter som inneholder bla svisker) Smaker ikke best, men hjelper:) Fiber er kjempeviktig for fordøyelsen! Lykke til!

Skrevet

På felleskatalogen.no kan du lese hvordan produktet virker. Hvis du går inn på linken: pasientutgaven for å søke, får du en mer lettfattelig forklaring.

Skrevet

Mitt tips mot forstoppelse er å spise fiberfrokostblanding og drikke vann til.. Da er alt bra igjen dagen etter, eller kanskje før det og.. Slipper å putte kroppen full av rare ting man ikke egentlig vet hva er.. :-)

Skrevet

Hør med lege eller jordmor før du inntar noen som helst for avføringsmiddel. Det fikk jeg beskjed om iallefall.

Microlax i seg selv skader jo ikke barnet, men enkelte avføringsmidler kan starte rier

Skrevet

Har brukt LACTULOSE store deler av svangerskapet pga veldig forstoppet/treg mage. Etter anbefaling fra legen Fås kjøpt reseptfritt på apoteket, og fungerer veldig bra for meg ihvertfall!

Skrevet

Ringte liksågodt til apoteket og de sa det var sikkert å bruke en gang i mellom. Spiser mye fiber og drikker vann, men denne gangen har det bare stoppet opp, og trenger litt "dra-hjelp" ;) Klarer ikke Lactulose, da kommer det bare opp igjen, så blir vel å prøve dette.

Takk for svar =)

Skrevet

Jeg brukte 3 Microlax og fiber og vann og ALT! INGENTING hjalp! Tilslutt ringte jeg føden for å få tips, og da de hørte at jeg hadde hatt så og si forstoppelse i 10 dager, måtte jeg komme inn for klyster! Det var ikke deilig, men alt har vært SÅÅÅ mye bedre etterpå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...