Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Ja, for så vidt, men virker jo bare på det som allerede er i endetarmen. Dvs gjør ingenting med selve årsaken til problemet. Men ikke farlig å bruke av og til selv om det kan ha en viss tilvennende effekt ved at tarmen ikke trenger å jobbe selv. Microlaxet tilfører jo kun fuktighet til avføringen slik at den kommer lettere ut.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Finnes noe som heter "frukt og fiber" du kan få kjøpt på helsekostbutikker. (Store firkanter som inneholder bla svisker) Smaker ikke best, men hjelper:) Fiber er kjempeviktig for fordøyelsen! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 På felleskatalogen.no kan du lese hvordan produktet virker. Hvis du går inn på linken: pasientutgaven for å søke, får du en mer lettfattelig forklaring.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Mitt tips mot forstoppelse er å spise fiberfrokostblanding og drikke vann til.. Da er alt bra igjen dagen etter, eller kanskje før det og.. Slipper å putte kroppen full av rare ting man ikke egentlig vet hva er.. :-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Hør med lege eller jordmor før du inntar noen som helst for avføringsmiddel. Det fikk jeg beskjed om iallefall. Microlax i seg selv skader jo ikke barnet, men enkelte avføringsmidler kan starte rier
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Har brukt LACTULOSE store deler av svangerskapet pga veldig forstoppet/treg mage. Etter anbefaling fra legen Fås kjøpt reseptfritt på apoteket, og fungerer veldig bra for meg ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Ringte liksågodt til apoteket og de sa det var sikkert å bruke en gang i mellom. Spiser mye fiber og drikker vann, men denne gangen har det bare stoppet opp, og trenger litt "dra-hjelp" Klarer ikke Lactulose, da kommer det bare opp igjen, så blir vel å prøve dette. Takk for svar =)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Jeg brukte 3 Microlax og fiber og vann og ALT! INGENTING hjalp! Tilslutt ringte jeg føden for å få tips, og da de hørte at jeg hadde hatt så og si forstoppelse i 10 dager, måtte jeg komme inn for klyster! Det var ikke deilig, men alt har vært SÅÅÅ mye bedre etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå