rosemor*endelig*mamma*igjen Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Har hørt at gravide ikke skal bruke nesespray. Hvorfor? På pakningsvedlegget står det ikke noe om det - bare at man ikke skal overskride anbefalt dose. Er så tett, og får ikke sove uten!
termin 29.jan Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Fordi oxymetazolin (eller hva det virkestoffet heter) gir sammentrekning av blodårer og det KAN jo virke andre steder enn i nesa selv om det er ment for lokal effekt. Det finnes noe som heter hypertont saltvann, dette kan hjelpe til å trekke ut væske fra hovne slimhinner og har ingen bivirkninger. Litt nesespray om kvelden for å få sove er nok ikke farlig, men max 10 dager i strekk. Du kan jo feks prøve barnedose?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 På legevakten sa de til meg, at nesespray kunne skade indre organer til babyen =/ Jeg fikk bihulebetennelse etter å ha gått lenge med tett nese, men fikk streng beskjed, om at jeg ikke skulle bruke nesespray - både av sykepleier, og legen... Jeg kjøpte et nesehorn på apoteket, og laget egen salvannsoppløysning som sto på pakken, og ble helt bra Dette kan du skylle med flere ganger i timen, så lenge du vil/trenger, men bruk salt UTEN jod. Prøvde foresten miwana saltvannsspray, men den funket ikke God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå