Gå til innhold

Hvorfor skal vi ikke bruke nesespray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at gravide ikke skal bruke nesespray. Hvorfor? På pakningsvedlegget står det ikke noe om det - bare at man ikke skal overskride anbefalt dose.

Er så tett, og får ikke sove uten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi oxymetazolin (eller hva det virkestoffet heter) gir sammentrekning av blodårer og det KAN jo virke andre steder enn i nesa selv om det er ment for lokal effekt. Det finnes noe som heter hypertont saltvann, dette kan hjelpe til å trekke ut væske fra hovne slimhinner og har ingen bivirkninger. Litt nesespray om kvelden for å få sove er nok ikke farlig, men max 10 dager i strekk. Du kan jo feks prøve barnedose?

Skrevet

På legevakten sa de til meg, at nesespray kunne skade indre organer til babyen =/

Jeg fikk bihulebetennelse etter å ha gått lenge med tett nese, men fikk streng beskjed, om at jeg ikke skulle bruke nesespray - både av sykepleier, og legen...

Jeg kjøpte et nesehorn på apoteket, og laget egen salvannsoppløysning som sto på pakken, og ble helt bra :) Dette kan du skylle med flere ganger i timen, så lenge du vil/trenger, men bruk salt UTEN jod.

Prøvde foresten miwana saltvannsspray, men den funket ikke :(

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...