Gå til innhold

MME eller pumping ved bruk av barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på dette. Sist gang jeg prøvde å legge inn et innlegg om dette, fikk jeg ingen svar, så derfor prøver jeg meg igjen.

Jeg fullammer, og prøver å bygge meg opp et lite lager av fryst morsmelk, men jeg føler at det ikke blir nok. Og så blir jeg så sliten av å pumpe meg hele tiden (1 gang om dagen). Nå skal vi flytte, og da kommer vi til å trenge litt barnevakt noen kvelder, sånn at flyttingen går litt fortere. Og siden jeg ikke vet hvor mye vesla spiser om kvelden, synes jeg det er vanskelig å vite om jeg har nok nedfryst melk.

Dette ble litt rotete, men spørsmålet mitt er vel egentlig hva dere gjør? Kan man gi mme ved barnevaktsitting? Gjør dere det? Fortell gjerne om deres erfaringer med dette "problemet".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du spørr på helsestasjonen vil de nok si at du skal pumpe deg å gi mm til barnet ditt men dette er ditt valg.

Jeg har pumpet meg hvis jeg skal vekk men syns også det er utrolig slitsomt siden jeg bare får ut 20-50 ml hver gang.

Jeg vet at de jeg går i barselgruppen med pleier å gi mme til sine barn hvis de har barnevakt. Du kan jo eventulet blande mme og mm?

Jeg tror jeg hadde pumpen meg å gitt mm men det er fordi gutten min sliter endel med magen.

Du kan prøve legge innlegget ut på ammedebatten. Kanskje noen der har gode råd.

Skrevet

Selvsagt kan man gi mme ved barnevaktsitting. Noen barn får aldri morsmelk, kun mme, og de vokser opp de også.

Med førstemann var jeg veldig opptatt av å gjøre alt "riktig", og ga ikke mme (kun utpumpa morsmelk) til han ble 8 måneder. Med andremann er jeg mye mer løssluppen, og synes det er helt greit å gi mme ved barnevakt allerede fra 4- 5 måneder. Det er fremdeles morsmelk som er hoveddietten til babyen min, og da synes jeg at litt mme fra tid til annen er helt greit.

Skrevet

Jeg hadde brukt mme. Dette er jo mat som er spesialtilpasset spedbarn så hvorfor skulle det være noen krise? Ikke slit deg ut med pumping. (men det kan jo være en ide å teste om vesla vil ha mme på forhånd - og evt. vende henne til det).

Skrevet

Jeg gir pumpet morsmelk ved barnevaktsitting. Men så er det det der med hvor mye en skal tine til en kveld.... Da tar jeg opp det jeg tror faktisk blir spist. (altså tar jeg ikke opp litt for mye i fall....) Så har jeg mme stående i fall hun er ekstra sulten en kveld. Det har aldri skjedd. Nå skal det sies at jeg alltid er tilgjengelig for å komme hjem da, for hun er ikke noe særlig på flasken.....

Skrevet

Jeg må si jeg ser ikke problemet...?

Selvfølgelig kan du gi mme hvis du synes det er lettere når dere skal ha barnevakt.

Da jeg pumpet meg tok jeg med det jeg hadde av mm og ba barnevakten ta av det først, var babyen fortsatt sulten etter det ga barnevakten mme. Ikke noe problem i det hele tatt..

Lykke til med flytting :)

Skrevet

Tusen takk til alle som har svart! Da tør jeg i alle fall bruke mme og morsmelk samtidig. Har lest på pakkene til mme at man skal rådføre seg med lege eller helsesøster, og da har jeg sikkert blitt litt nervøs for å bruke det. Men nå skjønner jeg i alle fall at det går veldig fint å kombinere mm og mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...