Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med rettingen? Dersom det er du som retter min eksamen, så vær så snill å skynde deg litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lat som et helvete, og aldri ferdig før fristen medmindre du bestikker meg. Da er jeg imidlertid kaninknullkjapp. Hva byr du?

Skrevet

Kan jeg friste med et gullbrød? En mammeluk? Eller en bilstol til halv pris?

Men seriøst, jeg syns det er ugudelig lang tid å vente. Hadde eksamen 17 des, dama må nå få fingern ut, blir nervevrak av å gå her å vente.. Hvor lang er fristen?

Skrevet

Vanligvis sier man tre uker, men sier selvsagt ikke at det EGENTLIG dreier seg om 21 virkedager, hvilket over jula kan bli helvetes lenge... og stol på at sensor har telt opp, ja!

Tok forresten nøyaktig en måned med den siste min som jeg fikk nå rett før helga, men så er det kontorrottefellesskapet som skal legge det inn på datasystemene også, sensor toer sine hender når lista er klar og rottene er passiv-aggressive om du prøver å purre...

Skrevet

Ok da er det vel bare å vente i spenning. Høres usansynlig kjedelig ut, å sitte å rette. Men regner med det er bra betalt...

En annen ting, en skoleeksamen på fem timer, en oppgave, hvor mye vekt legger sensor på at oppgaveoppbyggingen, dvs. med innledning, hoveddel og oppsummerende konklusjon?Hadde en diskusjon med noen av mine medstudenter som mener at poenget er å spy mest mulig ord ned på papiret, fra pensum. Samme hvilken rekkefølge. Jeg brukte tid på å sy oppgaven skikkelig. Men, kan hende jeg tar feil.

Skrevet

Det er kjedelig med alle som er middels. Det er moro med de som er skikkelig gode eller skikkelig dårlige, dvs A og F. Bra betalt er det definitivt ikke - ingenting for å rette egne studenter, det ligger i lønna (dvs ...i himmelen) og lave møkkasatser for å være eksternsensor. Så det blir mest fordi man veit at man sjøl trenger sensor neste gang, og av og til fordi man kontaktes av folk fra institusjoner man ikke kjenner så godt og har lyst til å se hva de driver med.

Totalt ufordøyd oppspying får du aldri toppkarakter på. Samtidig blir jo kravene til genial komposisjon noe lavere fordi det er tidspress og fordi man (i alle fall overalt jeg kjenner til) skriver for hånd og redigering er et helvete. De som får A har begge deler inne, både pensum og oppbygging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...