Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på boligjakt og har en del krav til både str, beliggenhet, pris, barnevennlighet etc. Nå skal vi på visning i kveld, men er litt usikker.

Saken er at det er en kjempefin enebolig som er innflyttningsklar. Nyoppusset og kjempefin!!! Prisen er ok, det ligger barnehager i nærheten, MEN, foreldrene mine bor i gangavstand. Dvs at samboer er liveredd for at de kan dukke opp på døra i tide og utide, noe jeg også er litt småbekymra for. Det er liksom ikke bare å si noe til de heller, da blir de så fornærma at de sikkert ikke kommer uten skriftlig invitasjon..

Området er heller ikke det vi kunne tenkt oss, men det går liksom an. Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Hva synes foreldrene dine om ha dere så nære da? Min mor har sagt rett ut at hun helst vil ha litt avstand, så tror om vi flyttet nær henne ville hun bare fortsatt sitt travle liv med jobb og tillitsverv - og vi ville sett henne nesten like lite som nå. Men lettere å få henne til å sitte barnevakt kanskje? :) Det er jo også en stor verdi for barna å ha besteforeldrene i nærheten. Men alt kommer jo an på forholdet mellom deg og dine foreldre da. Vet om flere som bor nær foreldrene og de har tilogmed også bygget seg hytte i samme hyttefelt som foreldrene sine, så det går jo an for noen.

Skrevet

Vi bor bare ett par minutter unna mine foreldre og de dukker ikke opp i tide og utide i hvert fall.De fleste foreldre skjønner vel at de ikke kan det,selv om sikkert ikke alle gjør det heller.

Men hvis du tror det blir et problem så ville jeg sagt ifra jeg..Det må de skjønne..

Ang området huset ligger så syns i hvert fall jeg det er altfor omega når jeg skal kjøpe meg hus. Jeg vet akkurat hvor jeg vil bo, koste hva det koste vil..:-)

Lykke til med valget!

Skrevet

Tror nok det går seg til etterhvert. Mulig det er stas med engang dere har flyttet inn, men det gir seg sikkert.....

Tror ikke jeg hadde bekymret meg så mye.

Søsteren min bor sånn at svigerforeldrene bare kan ta på tøfler for å komme bort, men det har aldri vært noe problem.

Der er nemlig både barn og voksne klar over at noen trenger privatliv.

For det kan være like slitsomt for besteforeldrene at barnebarna kommer på døra hele tiden. Som det er om besteforeldrene kommer på døra hele tiden.

Lykke til med huskjøp!

Skrevet

jeg bor 5 min gangavstand fra pappa, men ser ikke stort mye til han uansett:P vi er alle travle med våre ting. som regel ringer han før han stikker innom da, det er ytterst sjeldent at han kommer uanmeldt! så det hadde ikke vært avgjørende for evt huskjøp for oss. men hadde pappa/mamma/svigers vært pågående og irriterende, ville jeg nok tenkt meg om to ganger.. og hvis de kommer for ofte, er det vel bare å si i fra? evt klargjøre på forhånd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...