Gå til innhold

Faen....evige mas fra "jeg-er-en-perfekt-mor". Dritlei!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, nå må jeg bare få ut litt sinna her.

Hva er det med folk som drive å mase om det at du la barnet ditt få sitte fremovervendt i bilen?

Hva er vitsen med å mase så jævlig om det??? Skal vi andre som la barna få sitte fremovervendt få dårlig samvittighet? Er det det som er meningen? Bare fordi en mor velge å la barnet sitt sitte vendt bakover, så må vi andre også gjøre det?? er det det folk tror??

HRMF!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det en kjent sak at det er best for de minste å siter bakovervendt så lenge som mulig. Når det er sagt så må enkelte med tungt hjerte snu barnet før det er anbefalt fordi barnet enten blir kvalm eller slår seg vrang noe som er en enda større risiko siden man da som sjåfør blir uoppmerksom.

Tror ingen snur barnet før anbefalt for "moroskyld"....det viktigste er at de er sikret best ulig i godkjent sete. Så får an heller kjøre minst mulig bil uansett hvilken vei ungen sitter..for det er vel det tryggeste.

Skrevet

Jeg har snudd ungen min på trass, og nå bruker jeg røykeplaster som tilvenning fordi jeg skal begynne å røyke. Så det så.

Skrevet

Dersom du begynner med gullbrød til frokost kan du også klare å bli tjukk. Bare for å komplettere.

Skrevet

Det er jo litt trist ettersom jeg enedlig har klart å bli litt mindre tjukk. Men ok da. Fremovervendt unge, røykeplaster og marsipanbrød. Og todelt utedress fra cubus. Nå er jeg verst snart.

Skrevet

Todelt, cubus, sa du to åring? Hælle måne, ringer bv, sporenstraks.

Skrevet

Uten strikk under beina også!!

Skrevet

Nettopp!! Folk har forskjellige grunner til å la barna få sitte slik som de sitter i bilene sine.

Alle har forskjellige grunn til at dem gjør det dem gjør.

Hva er da vitsen med å komme med slike tråder hele tiden?

Skrevet

Trodde ikke det var noe tema en gang, hvordan barnet skal sitte i bilsetet. Det følger med bruksanvisning på bilsetene. Trodde virkelig folk var smarte nok til å følge den. Tydeligvis ikke alle her inne da.

Skrevet

Jeg skjønner de som må ha barna fremovervendt og som ikke har noe annet valg, da har man valgt det beste ut i fra sin situasjon. MEN det er utrolig mange som har fremovervendt barnesete for egen komfort skyld eller som rett og slett ikke vet hvor stor forskjellen er når det kommer til sikkerhet.

En telling gjort av Trygg Trafikk og IF viser at 9 av 10 barn i Norge i dag under 3 år sitter for dårlig sikret i bil. Det betyr at slike tråder og informasjon er viktig, det er mange som lærer noe nytt.

Skrevet

Og da må du IKKE glemme å la ullklærne ligge igjen inne! Eller bruk dem gjerne, men ikke før du har ødelagt de i vasken med koking og brutt ned ensymer og det som verre er, jfr milo og vegard ulvang...

Skrevet

Joda...det er det. Men aboslutt hele tiden??? Temaet går jo om og om og om og om og om og om og om igjen heeeeeele tiden. La nå foreldrer gjøre det de syns er best for barna sine, uten at noen bedreviten skal komme inn og fortelle hva som er best.

Alle er forskjellige og velger forskjellig. La folk få være forskjellig.

Skrevet

Nei, for ingen er så smarte som deg da anonym kl. 11.13.

Skrevet

Så drit i å lese det som ikke passer deg og din livsstil!

Skrevet

Vitsen er vel at barnet skal bli minst mulig skadet i en ulykke.... Med mindre barnet blir veldig bilsykt av å sitte bakovervendt, kan jeg ikke i min villeste fantasi skjønne at det skal være best for et barn å sitte forovervendt. Det handler ikke om å være en bedreviter, dette er verdifull informasjon og du burde være interessert i å tilegne deg den om du har barn.

Skrevet

..og så finnes det faktisk bilder det IKKE går an å ha barnesetet bakovervendt... ikke plass i småbiler, i allefall ikke i min. Har airbag foran, så da var saken grei. Ungen sitter forovervendt i baksetet. Er klar over at en kan skru ut airbagen. men et er lovlig trangt for en av oss voksne å sitte bak. Ikke benplass.

Selvsagt kunne vi kjøpt ny og større bil, men jeg har forstoppelse, så jeg kan ikke dra ut noen tusenlapper fra raua med det første...

blæh

Skrevet

eh...det blir veldig trangt for dere voksne å sitte bak? så derfor risikerer du sikkerheten til barnet ditt?

Skrevet

tja, du kan godt få prøve å sitte bak i bilen vår... jeg kan ikke sitter der i allefall. det er ikke plass til beina, jeg må sitte på tvers...men, det er vel det man må i følge enkelte her inne. ikke så farlig om mor eller far har mulighet til å sitte riktig m belte..

Tror ungen sitter bra i setet sitt. det er korrekt installert og har fått gode tester.

skyt meg, da....eller ring bv

Skrevet

Det finnes seter som passer i små biler som Nissan Micra, VW Polo, Honda Jazz, Peugot 306 ol. små biler. Man må bare være villig til å lete litt, har enda ikke hørt om den bilen man ikke får bakovervendte seter i. Har tilogmed hørt om de som har bakovervendte sete i en Smart.

Britax Two Way Elite, Akta Graco DuoLogic og muligens Britax Secura er seter som i hvert fall kan passe i de minste biler.

Selv har vi Golf med bakovervendt sete i, uten problemer og det er ingen stor bil. Jeg sitter litt trangt i passasjersetet foran, men både jeg og mannen på 190 cm klarer å sitte der. Vi sitter heller litt trangt så barnet sitter sikrest mulig, barnets sikkerhet går foran vår komfort.

Skrevet

Bla bla bla bla bla sete bla bla bla Akta Graco bla bla bla bla blaaaa anbefalt bla bla bla bla komfort bla bla bla bla blaaa er det muuulig bla bla bla bla liten bil bla bla bla bla stor bil bla bla bla bakovervendt bla bla bla blaaa forovervendt bla bla bla bla sidelengs bla bla bla blaaaaaaææææuugh!!

Møkk lei denne diskusjonen! Diskuterte det samme for 2 år siden jo. Blir dere aldri lei av å male om samme dritten dag ut og dag inn???

Jada jada det er såååå viktig!

Skrevet

Dette er viktig ja. 9 av 10 barn er for dårlig sikret så om man sa bla bla bla bla bla for to år siden, så er det litt bedre nå, men fortsatt alt for dårlig med oppdatert informasjon hos veldig mange foreldre. Det så man bare av innslaget som var på tv 2 nyhetene i høst fra Kalvøya :-) Når TT var på stedet.

Skrevet

Mye.

Ingen.

Ja.

Ja.

Neppe, men ønskelig.

Ja.

Skrevet

Og ikke nok med at denne diskusjonen her inne, men det er en annen masekjerring på småtroll 2-3 år som også maser om akkurat det samme.

Kan ikke vi diskutere noe annet nå?

F.eks: hva barna har på brødskivene sine??

Sønnen min elsker å ha prim på brødskiva si.

Skrevet

La folk gjøre det de mener er best for sin unge, enten det er fremovervendt eller bakovervendt. Bare ikke dra en Britney der du kjører med en 4 mnd gammel baby på fanget!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...