Grateful mom Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Hei! Vi vurderer å gjøre det sånn at jeg gir en av mine lønnede permisjonsmåneder til mannen min, slik at jeg f.eks begynner å jobbe ca 1-2 dager i uken etter en liten stund. Dette for at han skal få litt ekstra tid med bebis og at jeg kommer lettere tilbake til jobb. Selvfølgelig hvis dette lar seg gjennomføre med jobben min da. Hvordan gjør vi dette, og hva lønner seg da? 100% lønn i 44 uker? Er det 6 av 44 uker som er far sine, eller kommer disse i tillegg? Og hvis det er slik, sitter jeg da igjen med 43 uker inkl mine 5 uker ferie da? Er det dette som heter tidskonto? Si at jeg gir mannen min 4 uker. Så jobber jeg disse dagene ca 1 dag i uken, hvordan blir det? Begynner jeg å jobbe en dag i uken etter ca 20 uker da, også er han hjemme? Blir så forvirret.. håper noen kan hjelpe meg!!!!
li75**fødeklar Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Økonomisk sett lønner det seg med 100%, du taper litt på å velge 80%. For min del velger jeg 80% for å være hjemme med barnet lengst mulig. 3 uker av permisjonen er før termindato, føder du for tidlig faller de resterende av disse dagene bort. De første 6 uker etter fødsel er forbeholdt mor, eller er det 6 uker som er forbeholdt far. Resten av ukene kan dere fordele mellom dere akkurat som dere vil, så fremt begge to har opparbeidet rettigheter. Dere kan godt dele ukene mellom dere, dette styrer dere selv.
Grateful mom Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2008 Hei, og takk for svar! Si at babyen kommer på termindato 25. mai. Da går jeg ut i permisjon i begynnelsen av mai.. Så etter ca 20 uker begynner jeg å jobbe f.eks 1 dag i uken, og far tar fri en dag i uken. Før dette bør jeg kanskje ta ut litt ferie? For dette kommer i tillegg til de 44 ukene sant? Men ca i mars-09 en gang, så begynner barnet evt i barnehage da? Evt litt seinere pga min ferie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå