Gå til innhold

Yoga og graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok med yoga når en er gravid eller er det noen forhåndsregler en burde ta her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan anbefale gravid-yoga iallefall. Yoga er jo i seg selv en veldig "snill" treningsform, men det er veldig greit å gå på timer som er skreddersydd for gravide.

Jeg fikk informasjon om gravid-yoga gjennom jordmor, så du kan jo høre med helsestasjonen som du tilhører om de vet om noen timer nær deg :)

Skrevet

Det kommer an på hvilken type yoga du trener, men det er noen øvelser en absolutt ikke skal gjøre i alle fall. Instruktøren burde ha oversikt - så du kan jo spørre han/henne.

På mitt treningssenter blir gravide frarådet pilates og den type yoga som trenes der.

Selv har jeg gått et eget kurs for gravide. Anbefaler det:-) Men ikke hvis du skal trene for å holde formen ved like. Da hadde jeg valgt annen trening.

Skrevet

Jeg begynner forhåpentligvis på gravidyoga på onsdag. Venter bare på svar på påmeldingen. Håper det går i orden (få plasser igjen på det kurset jeg vil ha). Ser det som et realt spark til å komme seg ut av sofaen :)

Skrevet

Greia er den at vi skal starte med yoga på arbeidsplassen.... Sånn ti-15 min i arbeidstiden. før jeg ble gravid sa jeg ja til å være med på et lite innføringskurs for å kunne være med på å "lede" disse øktene.. Vi er tre-fire som skal bytte på det.. Så hadde jeg jo håpet å slippe å si at jeg er graivd enda.....Er 8+1 den dagen vi skal på kurset. Om jeg hvisker det stille til instruktøren kan det vel gå bra? er jo ikke noe voldsomme greier vi skal igjennom siden dette er øvelser som kan gjennomføres i arb.tiden.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...