Gå til innhold

Er det farlig å sprekke trommehinnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror eldstegutten min har sprukket trommehinnen. Han har klaget på vondt i øret for så å si at han hører vann der inne. Han er 3år.

En dag han våknet var det gult i hele øret og på puten. Han sa at det ikke var vondt lenger - og har heller ikke hatt feber. Nå skal det sies at gutten min har en sterk smerteterskel.

Minstegutten på min på 9mnd gråter hver gang jeg legger hodet hans på en pute. Han vil heller stå - og ikke sove. Han har vært litt utilpass, men har ikke hatt feber. Nå nettopp rant det myyyyye gul væske ut av øret hans. Æsj....

Nå lurer jeg på om trommehinnen deres han ha sprukket. Er dette isåfall farlig? Bør lege kontaktes?

De virker jo ok begge to.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig.., og det er bare en stor lettelse for de små som har ørebetennelse..

Skrevet

Det gror igjen, men tar litt tid. Men du kan kontakte legen om du er usikker.

Skrevet

Så da skader det ikke hørselen?

Tenker jo litt på minstemann som bare er 9mnd.

Forklarer ganske mye om det er øreverk som har vært her i hus. Men de har jo ikke hatt feber.

Skrevet

Akkurat nå vil de kanskje høre litt dårligere.., men når det er grodd tilbake igjen skal det ikke ha noe og si..

Jeg hadde unormalt mye ørebetenelser som liten og det skadet hørselen min.., endte opp med at jeg måtte lage ny trommehinne fra en muskel bak øret.. Men det var da også snakk om at jeg sprakk trommehinnen 4-6 ganger i året når jeg var liten...

Er du usikker kan du kontakte legen.., men de vil nok ikke gjøre noe nå som det er sprekt.. Bare ikke vask for dypt inne med q-tips.. Bare bra at det væske.. =)

God bedring.. =)

Skrevet

Er ikke farlig, men pass på at det ikke kommer vann inn i øret ved bading osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...