Gå til innhold

Yes!!!!!! Vi klarte det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt har lille sovet hele natten. Hun er 5 mnd i dag og har endelig klart på sove rundt uten hverken smokk eller pupp!! Vi Begynte fredag med avvenning. En heller mildere type... Jeg er så glad:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan avvente dere hun? Hjelp meg da... Liker også de milde metodene...

Skrevet

Ja, hva gjorde dere? Jeg er ogsaa nysgjerrig.. Vaar er 6 mnd og ingen tegn til aa ville sove lenger enn 3 timer om gangen..

Skrevet

Natt til lørdag våknet hun 01:00. Pratet og sutret litt. (vi er litt allergiske mot barnegråt/skrik;) Vi ventet 3-4 min før vi gikk inn. Ga henne smokk og satt med henne til hun roet seg. Hun roet seg en stund men vi holdt på slik i 2 timer. Gikk inn til henne hvert 5 min og ga smokk og forsikret henne om at vi var til stede. Strøk litt på henne og holdt henne i hånden. Tok henne ikke opp. Prøvde å gi henne vann på flaske men det ville hun ikke ha. Hun sovnet til slutt med smokk i munnen i 3 tiden og sov til 7. Fikk mat og sovnet igjen.

Natt nr 2 våknet hun igjen kl 01:00. Vi ventet 5 min før vi gikk inn til henne. Hun hylgrein ikke, bare utålmodig og sutrete/brelete. Ga henne smokken noen ganger, men vi ventet alltid 5 min før vi gikk inn til henne på ny og forsikret igjen om at vi var der. Strøk på henne, hysjet og holdt henne i hånden. Det toppet seg litt med grining og da ga vi henne lunkent oppkokt vann. Hun drakk en del og sovnet med en gan. Vi tok henne ikke opp av sengen. Bare løftet opp ryggen litt. Hun våknet i firetiden igjen og da ga vi henne smokk noen ganger og så begynte hun å sutre igjen, men før det hadde gått 5-7 minutter hadde hun sovnet selv, uten smokk og dette gjentok seg 1 gang til. Sutret og grein litt og sovnet selv. Og sov da til kl 8:00 og fikk mat.

Natt nr 3. Sov hele natten gjennom uten hverken smokk eller pupp!

Hun har tidligere fått mat kl ca 3-tiden og igjen i 7 tiden pluss smokk 3-5 ganger i løpet av natten. Så det er litt av et fremsteg. Vi kommer til å vente 5 min med å gå inn til henne fremover både på natt og kveld for å gi smokk når hun våkner. Noen ganger sovner hun sikkert av seg selv igjen...,Natt nr to var flere småøkter i forhold til natt nr 1 som var en stor økt på 2 timer frem og tilbake. Hun sover på eget rom og får en full porsjon grøt til kvelds og er begynt med å gi henne grøt til middag også.

Skrevet

Kan jeg faa spoerre om et par ting til?

1) Var baade du og pappaen involvert? Bytter dere paa? Ble hun mer frustrert om det var deg enn pappaen (pga melkelukt)?

2) Faar hun mat naar du legger deg, eller er det ikke noe etter groeten? Naar faar hun groet?

Her faar hun nemlig groet morgen og kvelds pluss frukt pluss bittelitt middag, hun mangler ikke mat.. Men likevel vaakner hun og roer seg ikke foer hun faar pupp saann i 22-23 tiden, deretter 01-02 tiden, kl 5 og kl 8.. Men hun graater og sutrer sikkert ikke lenger enn max 5 min foer jeg gaar inn, for om natten virker det som om et minutt varer en time....

Jeg vet ikke om jeg toer proeve det du har provd ennaa, mest fordi pappaen ogsaa vel da maa vaere vaaken, og han jobber jo. Og saa tror jeg jenta vaar vil hylgrine, ikke bare sutre...

Skrevet

Ja begge har vært involvert. Hun har ikke reagert på om det har vært jeg eller min man som har kommet inn til henne. Det har aldri vært et problem her. Jeg ammer henne kl 19:30 og så får hun en full porsjon grøt. Så steller jeg henne og legger henne i våken tilstand. Så får hun ikke mer mat.

Det krever litt å fullføre dette. Men tenk på det og mot dere opp fremover og lag en "slagplan" og jobb sammen så klarer dere det. Vi avtalte det slik at vi skulle gjøre det i forbindelse med en helg og hvis det ble for lite søvn natt til mandag skulle min man ringe og si seg syk mandagen. Men han er på jobb i dag:) Tror for deres egen del er det viktig å ta tiden før dere går inn. For 1 minutt kan virke lenger enn det det er.

Skrevet

Tidligere fikk lille også mat hver 3 time. Det vi gjorde for å endre litt på det var å gi smokk hver gang hun våknet. Vi skrev ned på et papir nattens forløp og sammenlignet det med neste natt. Vi klarte å forskyve måltidene litt og litt til at hun til slutt skulle ha mat hver 5. time. Og så ble det en vane for henne, men nå var det på tide å å ta neste steg til avvenning.

Skrevet

ha babyen gjerne på eget rom for da virker ikke sutringen så intens og det krever litt mer å stå opp og da venter man gjerne litt lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...