Prish Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jenta mi er 9 mnd. Hvor mye mme burde hun ha pr. dag og når er det greit å slutte? Noen som vet?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Slik jeg har forstått gir man MME så lenge det er naturlig å amme, så rundt ett år. Det står i bøkene at man skal trappe ned MME til 500 ml pr dag når de begynner med fast føde, men jenta mi har aldri drukket så mye som 500 ml pr dag, så hun får nå to -tre flasker a 100- 150 ml MME pr dag, nesten like mye som før hun begynte å spise. Ellers drikker hun vann. Hun er også ni mnd.
ana baroma Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 aner ikke mengden, men de skal vel ha mme til de får vanlig melk? Og det er vel rundt 1-årsalder?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 ikke mer en 1 l og man bør gi mme til de er 1år. Her drikker fortsatt 2åringen litt mme ( lillesøster på 8 mnd får det). Lar henne få en flaske til kveldskos..
3 sjarmtroll <3 Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har ei jente på 9 mnd og hun får flaske med mme ca 2-3 ganger om dagen. Da lager jeg 180 ml. ( etter grøten på morgene, etter grøten på kvelden, og av og til ei på formiddagen) Med de to eldste fikk de mme til de var mellom 12-14 mnd.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Min gutt på 9mnd drikker ikke mme. Vel....bare noen slurker på natten. Mange som slutter å amme før 1år - og flere velger da å ikke gi mme. Jeg var på HS sist uke og spurte om ikke mme var nødvendig, men fikk som svar at så lenge det blir gitt grøt så er det ikke noe problem. Neste mnd skal jeg begynne med litt kumelk. På flere mme-pakker står det at man bør begynne gradvis med kumelk fra 10mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå