Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg litt stresset. Jeg har vært så sinnsykt forkjla de siset dagene og pøst på med nesespray fordi det er den eneste måten jeg får puste på ,og jeg får ikke sove uten å kunne puste gjennom nesa,...

Også leste jeg akkruat nå at det var farlig å bruke nesespray når man var gravid. Serriøst? noen som vet noe om dette?

Jeg kan vel ikke miste barnet fordi jeg har brukt nesespray noen dager?

Noen gang virker det som om det eneste som er tillat når man ergravid er å drikke vann og spise frukt. blir helt stressa jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har brukt masse nesesray med vert barn jeg har og de lever i beste velgående :)

men det finnes jo flere nesespray sorter som alle gravide og ammende kan bruke.

her er ett par..

zymelin 1 mg

ortrivin spray for barn.

spør på apoteket de vet hvilke gravide kan bruke.

Skrevet

ok, tusen takk for svar. Nå har jeg brukt otrivin for voksne, men skal kjøpe den for barn i stede:)

Skrevet

Hei. Nå har ikke jeg noe ordentlig svar på spørsmålet ditt, men jeg har også hørt at man skal unngå nesespray når man er gravid. Hvorfor vet jeg ikke, men du kan jo enten søke i felleskatalogen på internett eller spørre lege/jordmor/apotek.

MEN! Selv tror jeg at litt nesespray en gang innimellom ikke har så stor betydning, men jeg vet ikke altså. Har ikke brukt det selv etter at jeg ble gravid, men det har fristet til tider. Jeg vet det anbefales at man bruker saltvannspray i stede for vanlig nesespray. Man kan også skylle nesen med saltvannsoppløsning (med sånt nesehorn). Neseskylling har aldri fungert på meg for jeg blir så innmari kvalm.. Men det kan hende at jeg ikke har brukt det lenge nok til at det kan ha rukket å hjelpe.

Lykke til =)

Skrevet

Saltvann og nesehorn gir null hjelp for meg....kan likegjerne helle ett gladd melk opp i neseborene. Det er kun nesespray som hjelper. Men nå ser det heldigvis ut som om forkjlelsen begynner å gi seg, så da regner jeg med at de siste tre dagers nesespraybruk ikke har gjort noen skade.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...