Gå til innhold

Da har jeg innført grøtstopp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Milla har fått litt grøt på kveldene den site mnd. Hun har jo hele tiden slitt med søvnen og våknet annehver time på natten for pupp, så da bestemte jeg meg for å prøve med litt grøt da hun var rett over 4 mnd.

Hun våknet likevel ofte, men i stede for å ta puppen med en gang og sovne igjen, begynte hun å bare være våken uten å ville ha pupp....hun hylte når jeg prøvde å legge henne til, men ville ikke sove. I går natt var hun våken fra halv ett til tre, så fra halv syv til halv ni før hun hadde en liten dupp igjen på en times tid. Hun ville ikke ta puppen i det hele tatt i løpet av natten.

Så i går kveld ga jeg henne ikke grøt. Hun drakk lenge fra puppen før hun sovnet kl 22 - da sov hun faktisk frem til 5! Det er SYV timer i strekk det! DET er virkelig sjelden kost her i huset. Hun ville ikke ha pupp med det samme da hun våknet. Hun vrir seg vekk og begynner å hyle...men tok den til slutt og sovnet mens jeg lå og ammet henne. Sov da et par timer til. Så jeg tror faktisk jeg skal ta en grøtpause, jeg....kan jo være tilfeldig at hun sov såpass godt i natt, men jeg må bare prøve et par ganger til - for jeg orker ikke flere sånne våke-netter som det har vært i det siste...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da..

Er noen som reagerer på grøten også..

Har hørt om noen tilfeller hvor det blir værre på natten med grøten..

Tar hun puppen ellers på dagen da?

Tenkte på brystvegring..,men da skal de ofte ta den i søvnig tilstand da..

Bruker hun smokk?

Minien her spoiste også annenhver time på natta,men da han nærmet seg 8 mnd,så avvennet vi han.

Gikk bra det..

Han godtok smokken han,men var nok heller bare jeg som trodde han våknet for pupp..

Skrek litt han også da jeg dyttet i smokken,men ga seg fort.

Skrevet

Grøt på kvelden har ikke vært noen revolusjon for nattesøvnen her heller. Våkner like ofte som før, men er ikke alltid sulten. Tror han våkner mer av gammel vane og behov for mammakos :)

Men vi valgte likevel å fortsette med dette ene grøtmåltidet, da han ble mye roligere og mer tilfreds på kvelden før leggetid. Nå vurderer jeg å innføre et måltid til på dagen, slik at vi etterhvert kan gå i gang med nattavvenning! I den grad det går... Mini her er forøvrig 5 1/2 mnd :)

Skrevet

Ja, hun har nok reagert litt på grøten...

Hun tar puppen greit på dagen, men ikke så lenge om gangen og mye mindre enn før - men hun holder ikke på sånn som på natten med å vri seg vekk og hyle. Hun vil ikke ha smokk, desverre:o(

Kan jo være hun ikke ha behov for mat på natten lenger, men våkner av gammel vane. Skal på kontroll på onsdag, så får høre litt med hs da.

Skrevet

Nei, grøten ble ikke den redningen jeg hadde håpet på:o( Hun har ikke våknet på denne måten før jeg begynte med grøt - at hun rett og slett er lys våken i noen timer...når hun da begynner å bli trøtt igjen og ikke vil ha puppen, så blir hun veldig urolig og begynner å hyle - slitsomt:o( Skal på hs på onsdag og får høre litt da hva jeg bør gjøre.

Det er ikke bare det at hun våkner av gammel vane, men at det er blitt verre...var slitsomt nok da hun våknet såpass ofte for å få pupp, men da sovnet hun jo greit igjen - er tyngre at hun bare er våken i timesvis uten å klare å roe henne nok ned til at hun sovner:o/

Skrevet

Hva med å prøve middagsmat i stedet? Det er redningen for min lille (9 mnd) som reagerer på grøt. HIPP sine glass er gode på smak og veldig flytende i konsistensen, slik at de er lette å starte med.

Skrevet

Interessant erfaring! Det er jammen ikke lett dette her, man får tusen tanker i hodet, prøver å se om det er noe system i ting, og når man tror man har funnet et mønster, så viser det seg at man tok feil likevel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...