*Lissi* Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Her har far samværet som regel hos sine foreldre. (han bor 5 timer unna og kommer hit) Jeg setter opp helger for flere mnd. fremover og sender en mail til han. Han godkjenner deretter helgene. Problemet er at jeg aldri får beskjed om når han kommer. Får som regel høre fra en av jentene våre at han kommer om kvelden. Aner ikke om de skal gå til foreldrene hans (flere ganger de har vært på reis) Så da må jeg ringe rundt for å høre. Utrolig irriterende. Har gitt beskjed om at jeg må få beskjed om når og hvor barna skal. Er nok igrunn en bagatell, men forholdet mellom oss er utrolig dårlig. Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å gi en tilbakemelding når jeg ber fint om det. Hvordan ordner dere det?
Jalla is back Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Jeg vet ikke om jeg skjønte deg helt :-) Men jeg svarer i allefall. Hos oss så hentes barna. Og om samværet skal begynne 17.00, så vil det da si at da henter min samboer barna klokka 17.00 hos biomor. Og når det står at samværet skal vare til 17.00, så vil det si at da blir barna levert på biomors dør klokka 17.00. Men slik jeg forstår deg så kommer far til barna reisende til det stedet de skal ha samvær. Men jeg syns likevel at dere burde hatt en avtale. Samværet skal være fra klokka 17.00 eller no sånt, og er han ikke hjemme da, så syns jeg at da bør han hente de når han kommer. Skal ikke være nødvendig å ringe rundt, eller la barna komme til tomt hus. Syns jeg!
*Lissi* Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2008 Ja, du skjønte rett:-) Tror vi må komme frem til en ny avtale. Er så lei av at jeg og sambo må fikse alt, mens min eks gir f.. Skal ikke være enkelt.
~~DoraDora~~ Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Hos oss kommer mor med jenta klokken 17.30 fredag, og vi kjører henne hjem innen 17.30 søndag.
liten og lettmett Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Det lønner seg å ha tidspunkt i avtalen ja. Selv om dette er en avtale dere tydeligvis gjør for noen måneder av gangen så kan dere jo ha et fast tidspunkt. Og siden han kommer reisende såpass langt så vil det jo kunne oppstå forsinkelser, men da må han gi beskjed. Vi har fast overlevering av barn kl. 17:00 uansett. Dvs. vil far hente kl. 14:00 i barnehagen/skole så gjør han det, men han må senest hente dem før de stenger kl 17:00. Og han kjører dem hjem til meg slik at de er her kl. 17:00.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Har jobbet med dette siden far flyttet, desto viktigere å sette opp noe slik at barna har å forholde seg til. Men selv etter 1 1/2 år................ingenting. Så tror det blir andre boller når han blir innkalt på møtet, hvor flere individer i helsesektoren sitter å møter far og mener at dette kan hjelpe guttene her drastisk, men tanke på min 8 åring som muligens har adhd så spiller det veldig stor rolle. Planlegging.
mamma til twins Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Vi har en muntlig avtale om en gang i uka og annenhver helg. Barnefar henter på SFO på fredager, og leverer på SFO på mandager. han henter og bringer også på den ene ukedagen. Vi møtes aldri i forbindelse med dette. Skjønner godt at du etterlyser litt struktur, er selv avhengig av det for å kunne fungere. Kunne det være en idè å ha en av besteforeldrene som kontaktperson istedet for barnefar? Så får de heller si fra dersom skal ut å reise og èn av helgene ikke passer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå