Gjest Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Hva er vanlig? Her er det både sikrede skap, sikring rundt vedovn, trappegrind og på vinduer selvsagt og alt av medisiner og vaskemiddler er plasser langt utenfor barns rekkevidde. Som nevnt i et annet innleg, de fleste ulykker skjer i hjemmet.
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Nei, det har jeg aldri gjort. Nå har jeg forøvrig kjøpt nytt hus (med ny mann), her har vi trapp, og har montert en trappegrind, mtp når mini begynner og krabbe. Eldste på 3 går trappa uten problemer. Vaskemidler har jeg heller aldri plassert strategisk mtp jentungen. Vi hadde lås på skapdørene når jeg bodde med x'n, og kommer sikkert til og ha det nå også, men da fordi det er kjedelig når de drar ut alt mulig rart. Jeg har aldri fjerna ting som står rundt pga barna, og har derfor heller ikke hatt noe problemer med en "klåfingra" unge, for ho har pent mått lære seg at det ikke er lov og røre
*bolla pinnsvin* Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Småtten er 18 mnd og det eneste vi har gjort er å sikre skuffer og skap (men det er jo for vå egen skyld), pluss at vi har trappegrind. I tillegg har jeg tatt salmiakk o.l. ut av de nederste skapene og opp i en høyde hvor han ikke kan nå dem. Peisen har han lært seg å holde seg unna, så der trenger vi ikke sikring. Det har vi forresten aldri hatt, når jeg tenker meg om.
lille je Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Samme som palmesus... Vi har sikra en stikkontakt og hjørnene på et bord han alltid krabba rundt. Ellers ser vi ikke poenget, for han er ALDRI uten tilsyn... Og vi fjerner heller ikke ting, han må lære seg å ikke røre... (Lurer på når det blir:)))
Silja FullFres McQueen Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Hmm, det eneste av sikring jeg har, er vel at jeg har satt salmiakk, Plumbo, White Spirit og slikt, høyt på ei hylle i gangen. Hadde ikke noe sikring med Eldstefrøkna, og nå heller ikke med Minsten... Selv om han er myyye mer aktiv enn hva hun var... De får heller lære seg at noen ting, skal man bare ikke borti.
~Aurora~ Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er helt enig med deg, Ugla. Som jeg skriver i et annet innlegg, så tror jeg mange ulykker i hjemmet kunne vært unngått dersom man hadde tilrettelagt bedre. Det skjer så raskt at man ikke engang rekker å blunke, så det er bedre å være føre var...
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Synes ikke man kan få nok sikring jeg..men det er meg da.. Enda jeg aldri forlater dem i rommet alene. Har video overvåkning av vesla når hun sover i senga si også...hmmm..mulig jeg er en smule hysterisk..men de får røre seg. Har inngjerdet uteområde også..så de får nok tumleplass samtidig som de er helt trygge. Fort gjort når det er to tette at den ene finner på noe tull mens man mater/steller den andre..så jeg har mer sikring nå en tidligere.
Silja FullFres McQueen Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Hehe, såpass du ja.. Men inngjerdet uteområde holder jeg med deg i... Hvertfall når de er så små. Hadde jeg bodd på landet, eller en annen plass med mulighet for å slippe ut ungene, så hadde nok jeg gjort det samme som deg der.
Cat.68 Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Vi har sikret skuffer og skap der det finnes farilge gjennstander, vi har trappegrind, Den er åpnet nå da siden hun fint klarer å gå opp ned trappen, men har den i tilfelle besøk av mindre barn, Men sikringen rundt ovn tenker vi ikke fjerne enda. Sønnen til veninna mi som er 3 år brente seg for noen uker siden. Han er vant med at de ikke har beskyttelse og er lært opp til å passe seg for ovna. Men han snublet og tok seg for med hendene på oven. Stygg brennskade det gitt. Så den sikringen består enda en stund!
Dotten Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Har kun sikring på skap, skuffer og stikkontakter. Men ikke alle.....! Har ikke skjedd noe her, bortsett fra en litten boble på en finger etter å ha brent seg på komfyren en gang. . . . . .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå