Gå til innhold

Plutselig slutta å sove på natta....7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer`a?

har nesten alltid sovet hele natta, men like før jul begynte hun å tulle, våknet om natta og var lysvåken, en og annen gang. Helt ok det, tenkte jeg, så lenge det ikke er hver natt.

Men nå siste uka har vi knapt sovet, hun legger seg i 19-tida, og sovner lett. men plutselig i 22-tida kan hun våken og nekte å sove igjen...

pånytt igjen i 3 tida og så er det morgen kl 5! (dette er det mest vanlige, en noen ganger enda flere ganger io løpet av natta og er lenge våken).

noen ganger sovner hun fort igjen når hun får pupp, og jeg kan legge henne over i senga igjen, men tar kort tid igjen før hun begynner å styre...

skriker om hun ikke får komme opp av senga.

vet det er tenner på tur, men virker likevel ikke som det er det somplager henne...viser ikke tegn på smerte/ubehag...

Så hva sker? Noen med lignende erfaringer og evt råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt har noe av det samme. Han er 9mnd. Han er litt forkjølet og har også tenner på vei, men jeg tror det kommer av at han er blitt veldig aktiv i det siste. Han er blitt en reser på gulvet og reiser seg etter alt han kan holde i. For meg virker det som hjernen hans går på høygir i søvne - han virker faktisk litt stresset. I kveld skal vi ha en rolig kveld med kveldsbad og se om det hjelper.

Skrevet

Kjenner til dette, har hatt det ganske likt med tulla mi på 6 mnd. Ikke så ille som med din, men ganske likt. Det gikk over etter halvannen ukes tid. Vet det var tenner som plaget henne, - bæsjet også veldig mye i denne perioden. Har vært bedre nå en liten stund, men har nå igjen begynt å våkne oftere. Natten forandrere seg hele tiden i denne alderen, men det går seg til. Det viktigste er nok at du prøver å la henne forstå at det er natt, holde det mørkt og rolig. Da kan jo godt ligge å styre/syte litt i sengen sin uten at de har spesielt vondt av det. Prøv også dentinox, det hjelper mange små.

Skrevet

Hunligger på samme rom som søsteren, så problemet der blir at hun blir vekt om hun blir liggende for lenge og styre, at det går over i skriking....Og hun er nødt til å ligge hos henne, pappaen snorker så mye at i en periode var det dt som holdt henne våken, virket det som.

dentinox har jeg prøvd....

Skrevet

Skjønner problemet. Du får evt. vurdere å ta sengen hennes inn på deres rom, men som du sier snorker mannen din såpass at det plager henne... Ikke lett. Kan du flytte sengen hennes ut på gangen da? Ellers får du jo bare fortsette som du gjør og krysse fingrene for at det det går over like fort som det startet. Kanskje sover hun litt mye på dagen?

Skrevet

har prøvd å regulere der også....

igår sov hun til smmen to timer, stod opp fra lur nr to, kl 14...og var våke til kl 19. så begynner jeg å lure på om hun rett og slett er overtrøtt. eller om det faktisk er tennen som plager henne.

sjelden jeg har hatt problemer med å forstå ungene mine, men nå føler jeg meg så blank:s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...