lille je Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Virker som mange sender sms.... Er det greit? Det ville jeg selv aldri gjort.... For det første er man ikke garantert at sms blir lest tidsnok/ kommer fram, for det andre synes jeg det blir litt lettvint.... Andre meninger om dette?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Gjør ikke det.. jeg liker å høres litt syk ut på telefonen. hahahaha!
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Det passer seg ikke alle plasser vil jeg tro. Her er det min sjef som har sagt at vi skal gjøre det slik. Viss jeg ikke får svar tilbake med det første, så ringer jeg for å forsikre meg om at de har fått beskjeden. Jeg har selv vært sjef en gang, og da fikk alle ansatte beskjed om å ringe. Er ikke selv tilhenger av sms, men så lenge sjefen min vil ha det slik, så er det jo greit.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har alltid ringt. Som du sier så vil man jo ha en bekreftelse på at beskjeden blir mottatt.
Gjest irismor Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Er det virkelig lov å sende sms for å melde fra om sykdom? Trodde man måtte melde fra "fysisk" feks over telefon. Hadde aldri akseptert å få beskjed om sykdom over sms. Vet at på xgubbens jobb så var det ikke lov å melde fra om sykdom med sms.
lille je Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2008 Haha, jeg og:) Skikkelig hostekule akkurat når røret blir tatt av i andre enden:))
Zupermam Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Vi sender sms eller mail, jobber i en databedrift, og vet at mail og sms alltid blir lest. Derfor:)
Hva skjer'a?♂ Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ville tatt det opp med vedkommende dersom jeg ble varslet om sykdom på en sms. Vi har en avtale i forbindelse med IA og sykeoppfølging at alle medarbeiderne må ringe til sin leder. Dette fordi de sammen skal vurdere om personen har restarbeidsevne og om noe kan tilrettelegges slik at vedkommende kan arbeide litt eller komme fortere tilbake =)
prekæs Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Har opplevd haugevis av varianter av melding av sykdom via sms. Noen melder til kollegaer, noen melder så sent at vikarer er vanskelig å oppdrive, de fleste steder er mobil bannlyst i arbeidstiden, og meldinger blir ikke lest før arbeidstiden er ferdig. Det verste jeg har opplevd er en person som var alene om å åpne en butikk, meldte sykdom, via sms to timer etter butikken skulle vært åpnet.Vil man framstå som seriøs, melder man sykdom til nærmeste overordnede med en gang man vet man blir borte. Og da i en vanlig telefonsamtale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå