Gå til innhold

dere som er sykmeldte over lengre tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg sykmeldt i 2 uker pga migrene da..

Det vil jeg påstå er umulig å tilrettelegge..da må isåfall jobben ha en plass der det ikke er så lyst, minimalt med støy og der jeg kan sette meg ned og slappe av hehe..

stikk mottsatt av min arbeidsplass

MEN jeg var tidlig plaget med bekkenløsning og har blitt tislig sjukmeldt før også..men da var det ikke som jeg vet at jeg måtte diskutere tilrettelegging på arbeidsplassen og sende det til NAV

Hvordan fungerer dette?

Jeg ble 50% sykmeldt først til jeg ikke greide mere..man skal heller ikke tøye grensene når det gjelder bekkenløsning..man skal ha et liv etterpå..

Er jo arbeidsplassen min som gjør jeg blir værre..for da jeg ble 100% ble jeg jo mye bedre..for da kunne jeg ta det med ro og kjenne etter hvor mye jeg tålte..

På jobben ble jeg jo bare værre..

Hvor streng er NAV på dette?

Noen erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste for nav er faktisk å vite at jobben din er villig til å tilrettelegge dersom det er mulig for deg å jobbe med tilrettelegging. Dersom det ikke er mulig for deg å jobbe i det hele tatt er det legen din som må bekrefte til nav når det har gått 8 uker at du ikke er istand til å utføre arbeid i noe grad. Dette er viktig for at du fortsatt skal motta sykepenger.

Har akkurat vært i denne situasjonen selv og da ville arb.giver skrive en oppf.plan selv om jeg ikke er istand til å jobbe hverken med eller uten tilrettelegging.

Skrevet

så det er legen som skal bekrefte det visst jeg ikke greier å jobbe der pga bekkenløsningen..det er ikke lett å tilrettelegge der..for jeg kan bare si ifra til linjelederen (jobber i produksjon) at jeg plages sånn og sånn så får jg stort sett stille meg der det er best, men til slutt greier jeg ikke stå der hell..

jobbet på samme plass sist også ..

Skrevet

Ja tror dere skal diskutere det, men det er ikke dermed sagt at du skal tilbake på jobb.

Går det ikke så går det ikke.

Var gjennom det med nr. 1, nå med nr.2 ble jeg sykemeldt så sent at jeg berger innen de 8 ukene...

Men jeg dro ikke i jobb igjen med nr. 1 nei for bekkenløsning blir ikke akkurat bedre jo lenger uti svangerskapet du er kommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...