Gå til innhold

Søvnproblemer, baby 6 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har alltid hatt et godt sovehjerte. Hun har våknet til pupp på natten, men sovnet igjen. Vi legger henne kl 19 - 19:30. Vi hadde avvendt nattpupp, dvs, hun fikk ikke pupp før kl 5 - 6 på morgenene. NÅ har alt dette snudd helt. Hun våkner mer eller mindre annenhver time fra vi legger henne. Som regel klarer vi å roe henne, men to - tre ganger på natten roer hun seg kun med pupp. Jeg tror ikke hun er sulten da. Hun sov jo hele natten før, og nå får hun i tillegg grøt! Når hun våkner ved 5 tiden skal hun bare ligge ved puppen og spise/kose. Jeg har henne i senga med oss da, for er bare så sliten, mens sambo mener det er helt feil at hun kommer opp i senga vår. Er litt rådvill. Hvordan snu dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe la akkurat ut et innlegg å skravlesiden om akkurat samme problemt.....

Skrevet

Hadde samme greia for en måneds tid siden, da var jenta mi 5 måneder. Fra å våkne til pupp en gang pr. natt skulle hun plutselig begynne å spise hver annen time natten igjennom, og til slutt gjorde jeg som deg og tok henne opp i senga til meg. Vi ble helt utslitt alle sammen til slutt, og bestemte oss for å gjøre alt for å snu om mønsteret igjen.

Vi samlet alt vi hadde av mot og krefter, og så bestemte vi oss bare for at nå tar vi henne ikke opp mer annet enn for den ene nattpuppen hun trengte. Våknet hun til andre tider, var det bare smokk som var tilbudet. Og ikke ut av babysenga i det hele tatt. Det ble noen netter med mange turer opp for å gi smokk, men til slutt var vi tilbake i gammelt mønster (èn nattpupp og tilbake i egen seng umiddelbart etterpå). Nå i helgen har vi forresten avvent med nattpuppen også, det gikk over all forventning! Brukte samme metode. Bare gi smokken, ikke ut av senga. Våkner et par ganger, men roer seg fort igjen.

Tror det er viktig å være konsekvent og bestemt, ha en klar plan og følg den. Når de er 6 måneder og får fast føde etterhvert er det lov til å begynne å bli litt "streng". Det sa i alle fall hs til meg :-)

Lykke til! Det ordner seg nok skal du se!

Skrevet

Takk for tips A-mor! Snuppa tar ikke smukk da, skulle ønske det...men vi får vel bare prøve å gi henne vann på flaske kanskje. Vi gjorde det når vi nattavvente sist. Vi har vel ikke vært konsekvente nok i ettertid, og så ble det bare surr igjen...sukk!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...