Milli Vanilli Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Vi reiser til Gran Canari på lørdag.. Det var en tråd her i går med mange gode tips, men lurer på en ting, har en jente på 8 mndr. Tror det var Meg og bøllegutta som kom med rådet; du sa det var lurt å ta med thermos med vann på flyet. Dette har jeg også tenkt på, men er det ikke slik at det er begrensninger i hvor mye flytende man kan ta med gjennom innsjekkingen? Vi var i Syden i fjor på denne tiden, da med snuppa mi i magen :-), men da hadde vi faktisk med tynne ull-trøyer til de to eldste, som de hadde under reisen (på flyturen, ofte veldig kald luft der) + at de brukte det som nattklær der nede. Det var supert, og vi kommer til å ta med det i år også
Zupermam Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 du får ikke ta med noe flytende ombord, men de selger da / gir bort drikke ombord?
Milli Vanilli Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2008 Ja jeg tenkte jeg skulle få de til å koke vann på flyet, men hun nevnte at de ikke rådet (ansatte på flyet) oss å gi barnet det vannet..? Ellers så er jeg glad vi ikke hadde barn som trengte MME i fjor, fordi vannkokeren deres var ødelagt på flyet... både på turen ned og hjem igjen!
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Nå har jeg ikke rest utenlands, men jeg hadde med ferdigblanda mme, og en boks med ferdig nan, på flyet oppover. Og vann og pulver på vei hjem. Spurte før vi gikk gjennom sikkerhetskontrollen om det var greit, men så var dette muligens norges minste flyplass...
Meg og bøllegutta!! Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Du får ha med flytende ombord så lenge det er til unger som må ha mme for eksempel. Du kan jo eventuelt ha medferdig blanda mme og varmei vannbad men dette tar jo litt lenger tid enn å ha med kokt vann....Så kan du jo kjøpe kaldt vann etter sikkerhetskontroll og blande. Men ikke ta med mer enn 200 ml kokt vann og på en så liten thermos som mulig.
Milli Vanilli Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2008 Ok, takker for svar. Vi får bare ha med litt varmt vann på thermosen, og spørre de ved innsjekkingen. Så får vi bare helle det ut dersom det ikke går. Thermosen skal vi uansett ha med oss, for den skal brukes der nede
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Når vi reiste i sommer fikk vi ha med drikke til ungene. jeg hadde med faktisk 1 avent kopp med melk, og en flaske. Mamma måtte smake på flasken, men de brydde seg ikke om avent koppen Jeg hadde småtten i vogn, og kjente jeg ble litt stresset da jeg skulle ta av alt på meg, en grinete unge ut av vognen og tømme vognen. Så det er litt lurt å tenke på. Hehe, ble litt mye stress men jeg husker aventkoppen måtte gjennom for scanning da tror de er litt greiere når det gjelder småbarn. =)
ToPrinsesser<3 Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Her kan du lese om hva som er lov å ha med gjennom sikkerhetskontrollen: http://www.luftfartstilsynet.no/presse/pressemeldinger/article7792.ece Man kan jo også kjøpe vann etter kontrollen og få dette varmet ombord i flyet. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå