ann-k 82 Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Lille Sander kom til verden 5 januar-08,kl 12.48. 9 dager før termin. Han var 3316 gr og 48 cm. Hodeomkrets 34,5 cm. Med masse mørkt hår,helt perfekt! Det ble desverre en tøff fødsel for en førstegangsfødende. Etter å ha hatt rier i over 20 timer ville de gi meg spinal pga jeg var totalt utslitt,men satte feil dose bedøvelse. Skulle ha 5 mg,men fikk 50 i stedet!! Altså ti ganger mer enn jeg skulle ha!! Gikk ut over barnet,hjerterytmen sank veldig og de måtte ha ham ut med en eneste gang!! Ble hastet rett på operasjonsbordet og full narkose,da de tok ham med hastesnitt. Stakkars samboer måtte stå igjen når de løå ned med meg,ble 10 lange minutter på ham.. Dette var visst første gang det hadde skjedd under en fødsel,og alle var rystet og lei seg,fått masse beklagelser fra legen som satte bedøvelsen. Alt er heldigvis bra med meg og Sander,men jeg har vært temmelig sliten og medtatt etter en slik fødsel og opplevelse. Men nå har jeg verdens fineste gull her!! Lykke til dere! Klem fra meg
nr.4 på vei Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Gratulerer så mye. Hørtes tøft ut for både mor og far det der, og barnet;) Kos dere nå og nyt tiden.
maria isabell Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 huff,den legen måtte ha vert fra seg...tenk å gjøre noe så dumt...stakkar deg, du måtte få sjokk, første gangen og alt dette....bra de fikk ordnet opp i det:) takk og lov at ungen og du er bra....10 ganger mere.....huff...trur han er veldig lei seg... gratulerer så mye med babyen:) nå kan du slappe av og kose deg mye:)
Nordlyspar♥ Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Pass på at alt er vel dokumentert, slik at om det skulle komme fram noe i ettertiden.., så har du alt på papiret... Kos deg med babyen og gratulerer så mye :0)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 gratulerer så masse med gutten.takk og lov for at det gikk bra med deg og lille Sander.kos dere i barseltiden den går så altfor fort
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Gratulerer først og fremst!!! Vanskelig å takle en sånn opplevelse, men husk at det er uhyre skjelden det skjer! Håper ikke du fikk angst for evt nye svangerskap! Dette var jo en menneskelig svikt som du helt sikkert slipper dersom dere ønsker flere barn! De fleste fødsler går jo helt greit! Kos dere masse med Sander, lykke til framover!
Sissel84 Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Gratulerer så masse!!! Masse lykke til til dere!!
ja08 Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Huffda! Det var en lei hendelse for alle parter, godt at det likevel gikk så fint med deg og babyen. Det er likevel en traumatisk opplevelse, så jeg håper de er flink å ta vare på deg etter dette. Det var vel epidural ikke spinal (spinal lammer nervene helt, brukes ved f.eks keisersnitt) epidural brukes ved vaginal fødsel. Vet du hvilket smertestillende medikament som ble gitt 50 mg av? Hørtes ut til at du fikk en ordentlig drømmeprins med masse mørkt hår. Kos deg med den lille
ann-k 82 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2008 Takk for det:) Nei,det var spinal jeg fikk,ikke epidural. Jeg var kommet langt ut i fødselen og da setter de ikke epidural. Hadde takket nei til epidural tidligere i fødselen,men pga at jeg hadde rier i over 20 timer uten at noe skjedde var jeg helt utslitt da. Da ville de gi meg spinal for å lindre riene. så det var 50 mg av spinal jeg fikk(skulle egentlig ha 5 mg) Den doseringa jeg fikk av skulle egentlig ikke stå på fødeavdelinga i hele tatt,så de skulle undersøke grundig hvorfor den stod der. Den stod sammen med de på 5 mg,og så sjekka de ikke doseringa før jeg fikk den,bare satte den. I tillegg fikk jeg full narkose under keisersnittet,så kan si jeg har vært temmelig neddopa i helga. fikk ikke begynne å amme før nå heller.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 grattis med baby.kjett med opplevelsen du fikk.men hvilket sykehus var dette på?
ann-k 82 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2008 Lillehammer. Men de er veldig flinke her,vil ikke skremme noen altså! Menneskelig svikt kan skje desverre.Har passet godt på oss her etter det som skjedde.
pandabjørn Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Gratulerer så mye med lille Sander så flott navn da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå