Gå til innhold

mat om natta??


mams-til-tre

Anbefalte innlegg

Tulla mi krever utrolig mye mat på natta. Synes jeg ammer henne hele tiden nå. Det har pågått i en uke... Er det noen andre som har det sånn? Og evt. tips for å få henne til å sove bedre uten å måtte spise hele tiden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde noen sinnsyke økedøgn i jula når mini var 10-11 uker. Nå har det roet seg igjen uten at jeg har gjort noe som helst. Kanskje hun bare trenger mer mat fordi hun vokset mye akkurat nå?

 

Ellers kan du jo sørge for at hun får nok mat på dagen. Hos oss ammes det hver 2.time på dagtid og da sover hun enkelt ganger hele natten, andre ganger trenger hun et nattmåltid. Jeg ser at hun noen ganger trenger 2 måltider om natten når hun har spist mindre på dagen enn hun pleier.

 

Ellers kan du jo forsøke smokk?

 

Sov godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mams! Vi hadde det også sånn for ikke så lenge siden (Stina var 3 måneder 4) og det var slitsomt. Vurderte seriøst å gi tillegg, men heldigvis så ga det seg.

Jeg gjør som Betty og gir oftere mat nå på dagen. Det har lissom bare blitt sånn, og det funker fint for oss. Hvis ikke så kan du vel gi litt tillegg før hun legger seg for natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg allerede ( begynte med det da hun var 1 mnd, og kom egentlig inn i en ond sirkel da ). Jeg får prøve å gi henne mer mat på dagen, selv om jeg synes jeg sitter ute med puppene ganske så ofte. Guttene min på 8 synes jeg mater henne hele tiden, og da får jeg dårlig samvittighet, MEN hun må jo få mat. Er ganske lei av hele amminga. Skal slutte, tror jeg, når hun sover hele natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også. Hun er 10-11 uker nå, og det har pågått noen dager. Det er først soving i 3 t, så 2 t og 1 t, 1t og 1ts mellomrom, og da går det fra den ene puppen til den andre uten stans... Legger seg rundt 8-tida. Hun spiser mye mer om natta enn om dagen. Jeg har også mer melk, det vil si at utdrivingen fungerer best om natta, ser det ut til, mens jeg hviler meg skikkelig. I går natt begynte jeg å telle antall svelg for å få en idé om hvor mye hun sluker på en runde; kom opp i 250-300 stk ved hver pupping, sånn ca. Hvis hvert svelg består av opp mot 1 ml melk er jo det mye, men det er sikker spytt og sånt også. Har dere andre som ammer noe som helst oversikt over hvor mye de får i seg ved hvert måltid? Har flere forsøkt å telle antall svelg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...