Gå til innhold

Blir litt små gal...:) Frustrert og sinna baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er på nippet til å klare å krabbe..og hun drar seg opp etter møbler i knestående. Hun er kjempe fornøyd når hun klarer å komme seg opp..og står lenge og pludrer og flirer. Men så blir hun sliten..og hun klarer ikke å komme seg ned på egenhånd enda. Dermed starter grininga og sutringa. Det er konstant sutre støy gjennom hele dagen.

Flere med frustrete og utålmodige babyer?? Hvordan takler dere dette?Hva gjør dere for å hjelpe de små litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Ja min 8 mnd gamle jente er en hissigpropp. Syns det har hjulpet litt nå som hun kan dra seg framover, men hun blir hissig når hun er sliten av å holde på på gulvet, eller når det er noe hun ikke greier. Jeg prøver å være flink og ikke plukker henne opp med en gang hun begynner å sutre og gape. Da tror jeg vi lager ris til egen bak. Hun får rase fra seg litt og så tar jeg kanskje og leker litt med henne på gulvet før jeg plukker henne opp. Setter henne litt i høystolen innimellom. er litt ute i vogna, prøver og ikke oppholde oss i samme rom hele dagen.........sånne ting som gjør at hun får litt spennende stimuli i hverdagen. Vet at det ikke er lett med sinna baby. Jenta mi er mye av alt. veldig glad, veldig entusiastisk, veldig trøtt, veldig hissig. Finnes liksom ingen mellomting med henne :)

Tror alt blir litt bedre med de når de mestrer fysisk utfoldelse bra og blir mobile.

Skrevet

Kjenner meg igjen der ja! her driver vesla og reiser seg på to oppover alskens ting, og detter stadig ned og slår seg. Blir kjempesint om hun ikke kommer seg opp. Synes generelt hun har vært mye sutrete i det siste, virker som hun er frustrert rett og slett....det er vel ikke stort man kan gjøre, annet enn å sette seg ned på gulvet sammen med dem og la de klatre litt, hjelpe til med å støtte osv. Det er jo bare en periode heldigvis...men slitsomt!!

Skrevet

ja jeg prøver å la henne holde på alene en stund før jeg gjør noe med det. Ser om hun kanskje finner ut av hvordan hun skal komme seg ned igjen uten å tryne:) Jeg tilbringer mesteparten av tiden min på gulvet om dagen. Når hun legger seg kan jeg endelig sette meg litt i sofaen og slappe av.

Det er som du sier en periode.... som har vart en laaang stund nå føles det som:) Men jeg ser jo at hun blir sterkere og flinkere for hver dag. Det er jo spennende også.... helt utrolig hvordan de finner ut av ting på egenhånd. Virker som om kroppen bare tar over. Hun har liksom ikke så mye hun skulle ha sagt...hun bare MÅ trene:) Stakkars..kjempesliten.. men MÅ likevel prøve en gang til!! Ikke rart hun er forbanna!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...