Gå til innhold

Godta kroppen din som den er!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare dele en god opplevelse med dere: Etter mange års kamp med overvekt og spiseforstyrrelser har jeg etter en lang prosess bestemt meg for å godta og elske meg selv for den jeg er.

Jeg stilte meg foran speielt og sa: Hvis jeg aldri kommer til å gå ned ett eneste gram skal jeg likevel lære å elske denne store kroppen. Jeg lovet meg selv å gi den god og næringsrik mat og bevegelse, jeg lovet den at den aldri, aldri mer trengte å forsake noe som helst for å bli mindre. Det var en sterk og frigjørende opplevelse jeg unner alle å få.

Det krever mye å klare dette, fordi slanking tross alt er en grei måte å ta tak i de tingene vi misliker ved oss selv.

I går kveld mollkoste jeg meg med konfekt UTEN dårlig samvittighet og det var en utrolig opplevelse.

Nå skal jeg ut og skrape snø av bilen og KOSE meg ved tanken om at jeg har en kropp full av energi og vitalitet.

Ok, jeg veier 75 kilo og er bare 160 høy, jeg blir aldri modell, det er helt sikkert, men å gi meg selv nok mat og kos gjør at jeg er et lykkelig menneske som kan utfolde meg og LEVE.

I stedet for å bekymre meg over meningsløse valker.

For de av dere som ønsker å tolke dette dithen at jeg har gitt opp og skal la meg forfalle; Så langt i fra! I dag skal jeg på spinning-time og gleder meg! For det er ikke lenger snakk om å slanke seg, men å ha det godt i kroppen sin! .)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, ikke alle trenger å være tynne supermodeller ( som i og for seg er undervektige), og jeg kan godta til en viss grad at man skal godta seg selv for den man er. MEN konfekt tar man vel bare kun et par biter av uansett?

Kiloer kommer snikende og de blir på sikt et helse problem, noe som faktisk er et samfunnproblem også.

Jeg "mollkoste" meg forresten selv i går kveld, med en deilig salat, røde druer , nøtter og herlig isvann med lime. Det ER faktisk mulig å kose seg på en sunn måte også.

Skrevet

Såklart man kan kose seg med sunn mat og med annet enn mat også for den saks skyld.

Men man moraliserer veldig og jeg synes synd på mennesker som aldri har opplevd å spise en hel godteskål og KOST seg med hver eneste bit. At jeg spiste 10-12 konfektbiter på en kveld betyr ikke at jeg ikke kan ta en eller to vanligvis. Det man gjør en dag gjør man ikke hver dag og det er den dårlige samvittigheten jeg vil til livs. Den fører ingenting godt med seg.

Jeg koste meg forøvrig med både epler og brokkoli i går også. Synes synd på alle de som ikke kan KOSE seg med livets goder .)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...