Gå til innhold

Renselse - hvor lenge, og hvor mye`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette er veldig individuelt, men spør likevel.

Jeg fødte nemlig for kun 5 dager siden, og blødningen har minket betraktelig. Det virker nesten som om jeg er gått "tom". Er det vanlig at mengden minker for så å øke? Eller er jeg bare heldig, som snart er "ferdig" å blø allerede?

Jordmor nevnte at man rundt den 10. dagen ofte fikk en større blødning pga livmorrester etc.

Livmoren min trakk seg sammen iløpet av veldig kort tid, og de første 2-3 dagene etter fødsel hadde jeg kraftige etter-rier når jeg ammet. Da jordmor sjekket livmoren før jeg reiste hjem var den nesten tilnærmet lik slik den skal være når den har trukket seg sammen. Kan det ha sammenheng med at jeg blør så lite?

Noen med peiling`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blødde varierende mengder fra dag 1 og til det stoppet helt etter 4 uker. Jeg trodde flere ganger at jeg var ferdig siden det kom så lite, men så kom det litt mer igjen:)

Skrevet

Gratulere så mye!

Hadde samme opplevelse som du beskriver. Den trakk seg sammen rakt, sluttet og blø få dager etter fødel!

Skrevet

Blødningen min minsket betraktelig etter bare noen få dager, men jeg blødde alikevel i 6 uker. Ikke mye som kom, men alikevel nok til at jeg hele tiden måtte bruke et tynt bind eller et truseinnlegg.

Skrevet

Det er 4uker siden jeg hadde KS...jeg har litt blødninger enda, men det virker ut som det er mot slutten nå..

Men jeg har hatt dager der jeg ikke har blødd noe og noen dager der det bare er litt, så her varierer det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...