Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei tulle på 3,5 mnd nå...hun var 61,5 cm og 5,6 kg på kontrollen... hva var di/din baby??

Lurer også på om hun får nok mat. Hun er normal se til, blid og fornøyd...hun er jo ikke tung på vekta ift lengde, men følger sin kurve. Siden jeg var usikker, ammer forresten fulltid, har jeg testet litt kveld og gitt litt MME, tatt opp ei flaske på 125(135 full) og da drikker hun til det er 20-40 igjen, selv rett etter amming(dette er kveld, mindre melk..) Er hun da sulten monn? eller er det malten hun får mersmak av? eller er det fordi hun faktisk får melka servert?

Hun klager jo ikke..ingen grining fordi hun er sulten, sover gjerne hele natta selv uten MME....

Takknemlig for svar/meninger...

Hilsen førstegangsmams;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. Jeg skal på kontroll i dag, og du kan tro jeg er spent. Jeg vet at min ikke er noen mini.. Har målt lengden mellom kontrollene og hun var 61 cm ved 11 uker, så jeg er veldig spent!!!

Så lenge hun er blid og fornøyd, og sover om natten så er det vel ingen grunn til bekymring. Helsestasjon hadde vel også gitt beskjed hvis det var noe å bekymre seg for. De er iallefall veldig opptatt av vekt og lengde!!

Skrevet

Da Milla var 3 mnd var hun 58,5cm og 5330g. Høres absolutt ut som hun har det helt flott matmessig - hun er har jo grei vekt, sover godt og er blid og fornøyd:o)

Skrevet

Nå har vi vært på kontroll... 63,5 cm og 6870 gram.... Og så rullet hun fo aller første gan, fra mage til rygg.. Stolt mamma

Skrevet

Hun er vel blant de litt lettere barna, men hvis hun er fornøyd og følger sin kurve så tror jeg alt er i orden! Min jente skal på 3 mnd kontroll i morgen (litt forsinket). Hun veide 6,2 da hun var 3 mnd (er 3,5 nå).

Vekten indikerer jo ikke bare hvor mye de spiser, det har med benbygning og kroppstype å gjøre også. Og den som er minst på 3 mnd kontrollen kan like gjerne være den største på 5 mnd kontrollen da de vokser i rykk og napp.

Min jente spiser lite av gangen. Hvis jeg gir henne flaske så tar hun aldri med enn 50-75 ml til et måltid. Til gjengjeld blir hun fort sulten igjen. Min venninnes barn er helt motsatt, hun drikker 200-250 ml i et jafs (mme) og er fornøyd i minst 4 timer.

Skrevet

Mange takk for nyttige svar! ga henne flaske med ca 150 nettopp, rett etter amming..sovnet da!

Ja hun får jo mat så ofte hun vil..gjerne annenhver time! Jeg bekymrer meg nok unødig...så lett gjøre det!

Hun snudde seg forresten fra mage til rygg når hun var 8 uker...skikkelig aktiv lita tutte;)

Skrevet

Hei: Jeg har ei jente på akkurat 3 mnd. Hun er 7,5 kilo og altså i andre enden av skalaen :). (Hun var 4 kg når hun ble født). Hun får også kun mm. Veldig forskjell fra barn til barn dette her tydeligvis.

Skrevet

minien her var 4kg da han ble født. På 3mnd kontrollen sist uke var han 7650g og 65,5cm.. store gutten. Får mm og en flaske mme om kvelden for å sove litt lengre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...