*ale* Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Bare lurer.. rer alle sengene sine hver dag??? I såfall.. hvorfor?? Greit på rommet til ungene iom at de skal ha besøk der o.l. , men det er da ingen som skal inn på vårt??? Og ingen av oss bryr oss om det.. (Spør for at svigermor rasa inn der sånn helt plutselig og ble aldeeeles sjokkert over at det var uoppredde senger... IRRITERT!!) Så vet at dette kommer til å bli et tema, og tenkte å forberede debatten litt...hehe.,..
Helnøtt med spire:) Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Nei det gjør jeg absolutt ikke! Vi gjør et på ungene sitt etter de har stått opp. Men det skjer ikke hver dag heller altid. hhehe. .kanskje hun er litt "gammeldags" av seg?
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 En ting er at hun buser inn på deres soverom...kommer liksom litt an på hva slags forhold dere har til hverandre. Men at hun kommenterer sånt har hun ingenting med! Hun må da ha lært at folk er forskjellig..hun kan re sin egen seng og være fornøyd med det. Tar hun det opp med deg kan du jo bare spørre henne om hvorfor hun er så opptatt av det...?? Tipper hun ikke har noe vettugt svar på det:)
*dum&deiLig*™ Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Oppredde senger fører til oppblomstring av midd. Det er bedre med uoppredde senger, da trives ikke midden så godt.
hit og dit Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Rer ikkje opp fint, men strekker i dyna så den ikkje ligger i ei "korve", aller helst etter at den har vert utenomdørs. Deiligere å legge seg igjen da synes eg.
Odine! Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Reier aldri opp senga, med mindre jeg legger nytt sengetøy på.
Herkules Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Svigemor har ingenting der inne å gjøre, vi rer ikke sengene hver dag, men syns det er hyggelig innimellom å gjøre det
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Nei, men jeg rister litt i dyna og putene. Hiver dyna over kante på senga. Gutta sine senger rører jeg ikke om morgenen. Har nok med å komme meg ut døra.
3 blå Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Det hender at jeg gjør det... Nå er jeg sykemeldt og har godt med tid om morgenen, så det skjer oftere nå enn når det var bånn gass på morgenen. Da var ikke det å re opp sengen første pri liksom... Men det er mye bedre å legge seg i en oppredd seng enn en seng der dynene ligger overalt. Merkelig nok.
Tally Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Signerer "dum&deilig", en oppreid seng fører til mere midd! Synes det er penere med en oppreid seng, men med mindre vi har skiftet på senga eller det må komme folk inn der, så reies ikke noe opp her i gården :-)
*ale* Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2008 Mht hvorfor hun gjorde det... hun bare gjør sånt av og til.. Snoker.. Og hun er bestandig veeeldig opptatt av hvordan man har det i huset, problem det der... Er sånn med alle... men men.. er vant til henne etter 10 år:) Når hun klager over manglende støvtørking på bjørkefikenen min (as if I gidd) så sier jeg at tua er i skuffa på kjøkkenen, føl deg som hjemme...hehe.. så hun har omtrent slutta...
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 Altid, på samme måte som jeg vasker opp, tørker støv, vasker gulv, vasker bad, vasker klær og rydder hver dag;) Jeg trivs best i rent og ryddig hus.
Mrs. Bouquet Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 Jeg ordner senga stort sett, strekker i lakenet, rister putene og putter dynene skikkelig i trekket igjen for så å legge de litt penere utover senga. Grunnen er at det ser renere og ryddigere ut på soverommet, og det er kjekkere å legge seg når ikke alt i senga ligger i syv steiner.
selfangerkjerringa Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 Et lite tips til dere alle: det er faktisk mye sunnere å ikke re opp sengene... hvis man rer sengne, gir man div småkryp i senga optimale leve- og vekstvilkår. For et best mulig sovemiljø for oss mennesker dermiot, bør man riste dynene og la dem ligge så åpent som mulig utover sengene så mest mulig av lakenet er eksponert, trekke fra gardinene og slippe inn masse lys - og gjerne frisk luft i tillegg ps: dette er ikke egenproduserte ka-ping-ideer for å slippe å re senga, det ligger mer seriøs forskning bak
*ale* Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 6. januar 2008 Holy crap!!! Bøyer meg i støvet...hehehe... aldri jeg orka....
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #17 Skrevet 6. januar 2008 Hvorfor lys egentlig, når man ikke oppholder seg der mens det "lyser" mener jeg. Vi har nemlig altid persienene nede, så der er aldri naturlig lys.
petite fleur Skrevet 6. januar 2008 #18 Skrevet 6. januar 2008 Puh, gjør du alt det der hver dag???? Send over litt energi da..... HI: Hadde jeg hatt svigermora di hadde jeg blitt GAAAAAAAAAAL!!
Tally Skrevet 6. januar 2008 #19 Skrevet 6. januar 2008 Jepp, de små middene stortrives når de kan få ligge varmt og godt under dyna - da er forholdene for mat og formering optimale, he, he. Dyna bør helst henge på fotgavlen hvis man har det.
selfangerkjerringa Skrevet 6. januar 2008 #20 Skrevet 6. januar 2008 Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener, Malina? Middene&co koser seg i mørkt, fuktig miljø, med masse menneskeavfall å livnære seg på (hudflak, hår osv). Hvis du legger dyna som et lokk over lakenet så du beholder kroppsvarmen din i lakenet (fullt av dine kroppsbiter) enda lenger, vil jo midda storkose seg! Trekker du dermiot AV dyna så det kommer luft og lys til, er det ikke fullt så gøy å være midd lenger
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2008 #21 Skrevet 6. januar 2008 har aldri redd opp senga mi tror jeg. noe så bortkastet tid.
Mrs. Bouquet Skrevet 6. januar 2008 #22 Skrevet 6. januar 2008 Teorien om å ikke reie opp senga syns jeg ikke holder i alle tilfeller.Jeg venter som oftest noen timer før jeg ordner sengene, da har all kroppsvarmen forlatt senga. Putene ligger i klumper, så de har nok bedre av å bli spredd mer utover. Men for all del, folk får følge hvilken teori dem vil. Alt i alt tror jeg ikke den store helsemessige gevinsten med å velge rett teori utgjør den store forskjellen helsemessig.
*ale* Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #23 Skrevet 6. januar 2008 Men det har stor helsemessig gevinst å vinne en liten seier over svigertiger , det skal man ikke skusle av... knegg...
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #24 Skrevet 6. januar 2008 Jeg gjør faktisk det;) Eneste at mannen ofte tar oppvasken;) Jeg HATER oppvask:p Men jeg tørker ikke støv på alle hyller og krinker og kroker hver dag da- men på alle åpne flater o.l
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #25 Skrevet 6. januar 2008 Aha, i see. Jeg viste ikke at den likte det mørkt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå