☆Lille my* Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Jeg får ikke gutten min på 4 mnd til å sove på dagtid! kan få det til av og til men da er det en dupp på 20-30 min! Han sover godt i vogna når vi triller men vokner straks vi setter den i gangen. Når vi leger han til kvelds sovner han som regel fort i senga si! og sover til neste morgen! Har dere noen tips til hvordan jeg kan få an til å sove på dagtid ? har prøvd både senga, sofaen,gulvet,vogna og grinda! men nix. Og et lite tilleggsspørsmål! han har fått grøt i litt over en uke men jeg vet ikke hvor mye jeg skal gi! han får noen små teskjer! Og hvor ofte skal han ha grøt? kanskje han trenger mere enn bare til middag for å få sove på dagen?
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Kanskje han ikke trenger mer søvn?? ikke vet jeg:) Men sånn jeg gjorde det med introduksjon av grøt, var at jeg økte litt hver dag... Tilslutt (etter 1 1/2 uke eller noe) fikk hun det hun orket, pluss litt mme... Nå spiser hun stort sett bare grøt til grøtmåltidet...
☆Lille my* Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2008 Men han er jo så trøtt og irritert. hoff. Gir litt forlite grøt jeg da tror jeg! hørte at man skulle øke men en teskje i uka! hehe! Hvor ofte skal jeg gi grøt da? og når begynne med middagsglassene? finnes jo til 4 mndr
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Det jeg fikk vite på helsestasjon i allefall, var å prøve et par skjeer i et par dager for å se ann magen... Jeg merket ingen ting på snuppa mi, så jeg økte litt hver dag:) Jeg gav grøt på dag tid en periode, husker ikke hvor lenge, før jeg begynnte å gi den på kvelden... Snuppa mi får ett grøt måltid i døgnet, også får hun ett måltid med fruktmos med vann til.. middag har jeg gitt noen ganger bare:) Men jeg veit man skal la det gå en uke før mann introduserer en ny ting.. Snuppa mi er straks 6 mnd:)
☆Lille my* Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2008 Okey=) Bør jeg gi på datid når han kun er 4 mndr gammel da? og litt tidlig med fruktmos? har ikke fått noe tps av hs ang dette! føler meg helt blank! aner ikke når jeg skal gi mere grøt og annen mat
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Nei du trenger ikke det:) Om du ikke har merket noe på sønnen din om han får vondt i magen av grøten kan du gi den på kvelden:) De har fruktmos til 4 mnd også Du kan jo foreksempel gi noen skjeer og gi mme eller mm ved siden av. Sånn det begynte hos oss, var at jeg gav det pga litt hjelp til magen, men så fant jeg en fruktmos som hu likte så godt, så hu ville ikke ha mme ved siden av, men hele begeret med fruktmos i stede:) Jeg snakket med hs om dette på 5 mnd kontrollen og hun sa det var helt greit at jeg gjorde det sånn, hun hadde fin vekt oppgang og sånn, så det gjorde ikke noe:) Mens søsteren min som har en baby på 4 1/2 mnd gir babyen sin et grøt måltid og et middagsmåltid. Så du kan fin gi middag og... Jeg gir frukt istede for middag på en måte.. hehe:) Det er egentlig bare å prøve seg litt frem:) Jeg gjorde det:) Og jeg tror nok du kan øke tilvendinga med grøt til sønnen din litt:) Øk med noen skjeer hver dag, tilslutt eter han det han orker:)
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Bare koselig å kunne hjelpe i tidlige natters timer:) Og jeg som skulle legge meg tidlig og alle greier.. hehe:) Går skeis hver eneste dag det... hehe:)
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Nei nå tar jeg meg selv i nakkeskinnet, og tupper meg i ræ...a og inn i senga... hehe:) God natt og sove godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå