goopia1 Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 noen med erfaringer med å ha med ungene på fødsel?
☆twinkle twinkle Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 nei, men jeg tror jeg ville gjort alt for sluppet det...stakkars små...
mille2 Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Har ingen erfaring med det men min første tanke er neineinei.....ungen må jo bli vettaskremt av å se at mamma har det så vondt....
Tante Bassa Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Mine jenter på 16 og 18 år har fått tilbud om å være med når jeg skal føde i juni, men begge har takket nei. De vil ikke se at jeg har sååå vondt, og det kan jo oppstå komlikasjoner.... Tror jeg ville tenkt meg nøye om hvis jeg skulle hatt med en treåring på en fødsel. Kan fort bli en traumatisk opplevelse. Men for all del, det er noe dere må diskutere å bli enige om. Lykke til, uansett hva dere kommer fram til :-)
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 En på tre!!?? De har jo ingen forutsetning for å forstå alt som skjer under en fødsel? Hva om noe i tillegg skulle gå galt? Det er jo ikke akkurat noen piknik, kan jo fort ta maaange timer også Galskap å tenke tanken i det heletatt, spør du meg.
Neverstill Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 unge med på fødsel? herregud, håper ingen gjør det mot barna sine
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 3åring? Nei, det syntes jeg nesten hørtes litt fælt ut altså:-/ Huff, ungen må jo bli vettskremt!
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Kan jeg spørre hvorfor du vil ha med en så liten unge på fødselen?
goopia1 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2008 ikke at jeg ville..skulle bare høre..
Neverstill Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 skjønner ikke at det går ann å tenke på sånt engang
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 Ville for all del ikke tatt med et barn på fødsel!! Stakkars små, er jo en ganske traumatisk opplevelse for en 3-åring da!
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Huff, ikke jeg heller... Måtte sjekke profilen din for å se om du kanskje hadde ett barn på 13 og bare hadde krevet feil, men nei... Aldri finn på det, tror det ville være veldig skummelt for ei så lita jente. Har dere ingen som kan passe henne under fødselen da?
Nelle med kul på magen :-) Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Kan ikke tenke meg at det skal ha noe for seg... Tenk hvordan det er for en liten unge og se at mamma har så vondt. Og en annen ting er at det ikke er mulig for et så lite barn og forstå helt og fullt hva som skjer, greit nok at man forteller ungene at mamma har en baby i magen og når babyen skal kommer får mamma litt vondt, men ungene har jo ikke forutsetning til å forstå alt dette slik vi vet det er. Jeg klarer ikke å finne en eneste årsak til at å ta med ungene på føden skulle være noe lurt, da burde du heller jobbe for å finne en barnevakt den dagen du føder!
MegOgAlleMine Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Ha med en 3åring på fødsel?? aldri i verden!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 7. januar 2008 #17 Skrevet 7. januar 2008 På youtube ligger det jo ut masse fødselsvideoer, og mange av de viser hjemmefødsler. Satt og kikka på disse en dag, og plutselig (under pressriene, når hode hadde kommet til åpningen) dukka det opp to små barn (gjetter på 2-4 år). Begge begynner å hylskrike, de blir livredde av å se mamma'n sin ha så store smerter. De som forløser babyen sier "kom og se på lillesøster", og barna titter på det som skjer. Tror kanskje ikke det gjorde saken bedre!! Under filmen hadde det kommet masse kommentarer på hvor flink moren var, og hvor bra det var at hun hadde med seg barna på fødselen. "Alt er jo så naturlig!!" Jeg vil si at det grenser til barnemishandling!! Huff, nei!! La barn være barn, en fødsel trenger de ikke vite hva er!! Om noen tropper opp på føden med en treåring som tilskuer håper jeg for all del de møter en såpass oppegående jordmor at hun nekter barnet å være med inn!
baby 07.02. Skrevet 7. januar 2008 #18 Skrevet 7. januar 2008 Uff tror ikke jordmor har akseptert det.. Håper hun ikke har akseptert det allefall......
mammamammamammamor Skrevet 7. januar 2008 #19 Skrevet 7. januar 2008 eg hadde min da et og et halvt åring ,med til det var ca en times tid igjenn, fordi me fikk ikke tak i barnevakt og det skjedde så fort . ville helst kke haatt unge med på fødselen. og har sikra meg barnevakt fra fjorten dager før termin nå. ville heller at ngen sskulle ha ventet på gangen med faren eller noe
tiltiderensom Skrevet 7. januar 2008 #20 Skrevet 7. januar 2008 Nei, stakkars barn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har man ikke barnevakt så får far vente på gangen med barnet. Har man ingen pappa der så sörg for guds skyld å få barnevakt i god tid, evt. forhör deg på sykehuset om noen der kan se til förstemann mens neste skvises ut. Tenk også på det at på en födeavdeling trenger man ikke se noe for at det kan väre skummelt, er nok av div. skumle lyder der! Ikke bare at barnet kan få traumer, jeg ville blitt super stressa selv!
Supermamm Skrevet 7. januar 2008 #21 Skrevet 7. januar 2008 Ser det er mange reaksjoner her. Jeg må bare si det samme som de fleste andre. Jeg ville ikke ønsket at mitt barn skulle oppleve en fødsel, synes det er altfor dramatisk, selv med en evt. rolig fødsel!
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #22 Skrevet 7. januar 2008 Herregud nei! Ser at det står det samme som jeg mener over hele tråden her, men jeg klarte ikke la være å svare jeg heller.. Noe så skremmende for en liten unge! Ville aldri frivillig latt min egen lille gutt se meg i så store smerter. Huff tenk noe så skummelt for en liten en å se den trygge gode mammaen sin sånn.. Håper ingen gjør sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå