Gå til innhold

Dere som plasserer barnet forovervendt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, leste ogsaa en artikkel i Motor der de sa at ansatte i barnebutikker ofte monterte feil, og at ulykker med feilmontert bakovervendt var mye farligere enn en forovervendt. Skumle saker... haaper bare jeg moeter noen som kan montere riktig... til og med HTS holdt paa aa endre instruksjonene sine, men til feilmonteringsprosedyren! De trakk dette etter at forskningsresultatene ble kjent..

Skrevet

I Sverige må man sertifiseres for å få selge barneseter, slik burde det være her i Norge også. Men sjekk bruksanvisningen nøye når dere monterer, få gjerne noen andre til å se på den og sjekke over etter på :-) Da får man dobbelt sjekket at man har montert det skikkelig.

Vet at mange sjekker gjennom bruksanvisningen etter at det er montert i butikken for å forsikre seg om at seter er riktig montert, det skader ikke :-)

Det er uansett ingen god grunn til å velge forovervendt, det er ikke alle bakovervendte seter som er vanskelige å montere, det er en myte.

Skrevet

Får ikke opp den sida jeg... Kanskje like greit. Vi har nemlig valgt forovervendt bilsete til lillegullet vårt -ja kom igjen å heng meg!

Grunnen til at vi valgte forovervendt var rett og slett at jenta vår hylte og grein hver gang vi var ute og kjørte, ho hatet å sitte bakovervendt. Vi lånte et bilsete som stod forovervendt, og bilturen gikk som en drøm.

Vi reiser ofte på lengre turer pga familie som bor noen timer unna, og vi vurderte det slik at et barn som hyler og skriker tar såpass mye av vår konsentrasjon at det er farlig å kjøre. ALtså at faren for ulykke øker når jenta vår skriker, og dermed er det også farligere (for oss) med bakovervendt enn forovervendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...