Gå til innhold

13 ukers kontroll hos legen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei..lurte på om det er hos jordmoren man kan få tilbud om å høre hjertelyden jeg eller om legen også kan det? er kanskje litt tildlig også? men bare lurer..klem klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, trur legen har en slik doppler for å høyre hjertelyden.. eg går berre til jordmor å har fått høyrt den den.. etter veke 12 skal det vere mulig å høyre hjertelyden til babyen, for begynner livmora å komme opp av bekkenet, å det blir lettere å høre babyen, eg høyrte den sjølv i veke 12:)

Lykke til da:)

Skrevet

åå takk:) da har jeg en liten sjans da..kanskje ikke alle leger har det..men skal høre i morgen..skal dit da..gleder meg..hva sjekker de egentlig på den kontrollen?noen som vet? klem

Skrevet

Legen skal ha utstyret til det. Vi hørte ikke noe i uke 14, bare sånn at du er forberedt og ikke blir skuffa eller redd hvis dere ikke hører noe. Nå er legen min veldig dårlig på dette også da. Jordmor fant med en gang og klart og tydelig en uke senere, og legen klarte det nesten ikke da jeg var i uke 24 heller.

Skrevet

hehe det er dårlig av legen ja..de er vel ikke så nøye..ja skal ikke bli skuffet jeg da..takk for at du sier ifra:) klem

Skrevet

på min første kontroll med jordmor så sjekka ho urinen min, så ha med urin prøve. etter det tok eg blodprøve for å finne ut kva blodtype eg har, testa meg for hiv, syfilis of klamydia.

klamydia var obligatorisk trur eg for dei under 25.. ho sjekka og blod trykket mitt og kjente på magen for å sjå kor stor livmora mi var, dei skriver jo opp symfyse mål. det står på helsekortet ditt. det var det eg kan huske på hvertfall:)

Skrevet

heeeeei:) å da var den kontrollen unna gjort....Gjett om jeg fikk høre hjertelyden??? jaaaaa,det var som ett tog som gikk i hundre hehe..hun var litt skeptisk først når jeg spurte siden så mange blir bekymret og skuffet når de ikke finner den sååå tidlig..men jeg sa jeg var forbredt på det så hun ville gi ett forsøk..og der fant vi den nesten med en eneste gang..det var så betryggende og herlig..nå kan jeg slappe av enda mer..hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...