Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 SKABB!!! Jeg Har fått myggestikkliknende bitt på armer og ben og det klør noe helt forferdelig. Har nye bitt hver gang jeg våkner om morgenen, men det rare er at mannen min som ligger i samme seng har ingenting. Noen her som har erfaringer? Hva gjør jeg for å bli kvitt dette ekle problemet? Må jeg kontakte lege. Har jo en liten en på 11 mnd. her i huset også, og vil hvertfall ikke at han skal få det. HJELP!!!! Takk for svar=)
Honningmelon Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Har du katt? Da kan det være fuglelopper.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Skabb biter ikke på den måten, de lager ganger i huden din. Du ville hatt mønster, ikke stikk. (Ei stakkars venninde av meg fikk dette på en skautur en gang. Sleit leeeeeenge med å bli kvitt det..) gå til legen du. Det er det eneste som er nesten helt sikkert at fikser det.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Har to katter ja... trodde kanskje det var fugle lopper jeg også, men dør ikke de når det blir minusgrader ute? er ikke ganger i huden, men prikk like myggstikk. og klør like mye.... huff ekkelt!
Honningmelon Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Jeg vet faktisk ikke hvor mye kulde de tåler. Men, da jeg bodde hjemme hadde vi katt i alle år, og rett som det var dukket det opp sånne stikk. Har alltid ment det har vært lopper :-)
Winterlady Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Vannkopper, tenker jeg. Hadde det selv for 4 uker siden uten feber eller noe annet enn utslettet! Var i toppform, men klødde vanvittig. Begge legene som så på meg sa at de hadde sagt myggstikk eller fugleloppebitt hvis ikke det var for at sesongen var feil, de ante ikke hva det kunne være. Ved å studere en av prikkene( alle så ut som et 1,5x1,5 m myggstikk) nøye, mente den ene legen at han så en knappenålshodestor "blemme" på toppen av utslettet og lurte på vannkopper. Tok blodprøver og fikk svar uka etterpå som viste; "vannkoppeinfeksjon, verdier forenlige med pågående infeksjon". Datteren min må ha hatt det uten å få verken feber eller utslett..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå