Gå til innhold

Temperatur soveværelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og min samboer har en liten diskusjon om det er for kaldt på rommet vårt der barnet skal ligge i begynnelsen. Jeg synes det er altfor kaldt der. Dersom jeg ikke ligger under dynen med samboer så er det jo iskaldt og babyen får jo ikke kroppsvarme!! Noen som vet hva temperaturen bør ligge på? Og har dere kun pyjamas og dyne nå midt på vinteren eller noe varme tepper i tillegg? Jeg er førstegangsfødende og veldig uvitende, så trenger hjelp:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rundt 17-18 grader

Skrevet

vi har drevet me "omvending" fra minusgrader (vinduet åpent) til 16-18 grader på vårt rom, anbefaler å begynne før baby kommer. :)

Skrevet

tror vi holdt en 18-20 grader jeg. barnet ligger jo med pysj og dyne, kanskje et ullteppe eller lamull under lakenet hvis det er kaldt.

Det er ikke bra å ha det for varmt i rommet heller, da får dere ikke sovet selv, pass heller på at barnet har klær der etter.

Skrevet

Vi har det også kaldt på soverommet... kan vere nede i 9 grader på det verste.. hehe... kan jo ikke ha det sånn når babyen kommer nei...

Fin temp på soverommet når babyen sover der er 16-17 grader....

Men hjelper jo vist babyen ligger på lammeskinn, for skinnet regulerer varmen... å har jo på pysjen :o)

Skrevet

vi har det på ca 16 grader...da ligger gutten på lammeskinn også har han på seg body,nattdress og ullsokker.har også på han noen tynne bommulsvotter vist det blir under 16 grader,men det er sjeldent...virker ikke som om han fryser,og helsesøstra sa at det ikke skal være varmt på et soverom der en baby skal sove hele natten

Skrevet

Vi sliter litt med fuktigheten i leiligheten vår. Det er særlig ille på vinteren nå, da vi ikke kan ha vinduene åpne for lenge da det er kaldt. Våkner på morgenen tørste og uttørket som bare det..

Er så redd for hvordan babyen vil ha det:( Vi er på utkikk etter noe nytt da. skal kjøpe. Andre med råd eller erfaringer???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...