Sunniva78 har to små Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Skal alle deres menn være hjemme 2 uker etter fødselen? Her får mannen betalt 2 dager i forbindelse med fødsel, ellers er det uten lønn. Vi har snakket om å se det an litt, hvor mange dager han blir hjemme. Koster oss tross alt litt at han går så lenge uten lønn... Hva har dere tenkt?
Snart tobarnsmamma:) Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Me e heldige, pappan jobbe som lærer, kommunalt ansatt og får lønn for 2 ukers permisjon! Ska kose seg hjemme med meg og lille Jakob! Me glede oss;)
mæjah Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 er han privat ansatt? min får to uker med lønn så her er ikke valget vanskelig. han er statlig ansatt. hvis ikke og vi hadde hatt mulighet til det økonomisk tror jeg at jeg ville hatt han hjemme iallefall en uke.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Min får ikke lønn i di 2 ukene.. så han skal jobbe... ha ikke råd til at han er hjemme i 2 uker uten lønn..... får heller kose oss extra masse når han skal ha farspermisjonen.. )
Axus' girlfriend Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Samboeren min har enda ikke fått svar på om han får betalt permisjon eller ikke - privat bedrift. Om han ikke får betalt, tror jeg ikke vi kan ta oss råd til å utnytte tilbudet. Men håper på å kunne ha han hjemme minst en uke. Vil ikke gjennomgå alt det usikre alene i starten!!
~falck~ har fått baby! Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Min mann får 2 uker lønnet permisjon fra fødsel av... Så jeg føler vi er svært heldige ja:)) Han jobber i helsevesnet... Syns å huske han var veldig god å ha i nerheten sist, og trenger han sikkert enda mer nå med en 2 åring fra før!
klmw<3 Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Min har heldigvis 2 uker med lønn.. hva med å ta en av ferieukene i forbindelse med fødselen da? Så blir det i alle fall en uke sammen hjemme.... Det er hyggelig å være to!
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Min skal være hjemme med lønn de to første ukene:)
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Hei Sunniva Æsj, så kjedelig at dere ikke får det dekket. Vi er heldige og får det. Hva med at han tar ut noen feriedager i tillegg til de to dagene? Klem
Sunniva78 har to små Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2008 Han er ansatt i en privat bedrift, er nok derfor han ikke får lønn. Men har planer om 1 uke ja, så det skal vel gå bra. Men synes det er så kjedelig at han ikke får lønn:-(
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har snakket om ett par dager hvis han ikke får lønn, for vi har ikke råd til at han skal gå hjemme, taper for mye verdifulle penger.
~falck~ har fått baby! Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 Det burde vært en selvfølge for alle menn at de fikk noen uker med sin nyfødte baby de også!! Lønnet selvfølgelig:))
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 Pappan her jobber i kommunen og har 2 uker betalt permisjon da lillemor kommer. Tas i mot med stooooooooooooooooor takk ) Forrige gang hadde han siste eksamen før termin og var hjemme med oss hele sommern igjennom
Sunniva78 har to små Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. januar 2008 Synd dette ikke er likt for alle...:-(
~sjiraff~ Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 Samboer får lønn så da blir han selvsagt hjemme alle dagene )
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 6. januar 2008 #16 Skrevet 6. januar 2008 Disse 2 ukene; trekkes de fra fedrekvoten på 6 uker?? Altså har pappaen bare 4 uker igjen hvis han velger å være hjemme rett etter fødselen? Eller er disse 2 ukene i tillegg til de 6 obligatoriske? Mange spørsmål, jah...=)
Fjompeline Skrevet 6. januar 2008 #17 Skrevet 6. januar 2008 Min mann skal ikke ta de to ukene, nei. Firmaet betaler full lønn, men det passer så dårlig i forhold til diverse prosjektfrister osv, så han må nok på jobben uansett...
Sunniva78 har to små Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er ganske sikker på at disse ukene kommer utenom. Er nok derofr det er så forskjellig om noen får lønn eller ikke...
Anne_b1980 Skrevet 7. januar 2008 #20 Skrevet 7. januar 2008 min samboer er selvstendig så blir ingen perm her, har en som jobber litt når det trengs men det er stort sett vær dag så lite gunstig å la han jobbe for to, men de stille dagene blir han nok hjemme.
Tuppen og mini Skrevet 7. januar 2008 #21 Skrevet 7. januar 2008 Hei! De 2 ukene kommer utenom fedrekvoten på 6. Fedrekvoten får man fra nav, mens de 2 etter fødsel får man fra arbeidsgiver. Arbeidsgiver har plikt til å gi 2 uker fri, men velger selv om de vil betale det eller ikke.
Skogro Skrevet 7. januar 2008 #22 Skrevet 7. januar 2008 Disse ukene er ikke inkludert i fedrekvoten, nei. Alle har krav på 2 uker fri, men det er opp til arbeidsgiver om de skal være lønnet. De fleste store private har en ordning med lønn. Vi får 5 arb. dager og det synes jeg holder lenge. Er forøvrig gift med en som ikke er noe glad i å gå hjemme så det blir bra:)
79`er snart 3barnsmamma Skrevet 7. januar 2008 #23 Skrevet 7. januar 2008 Min samboer får heller ikke betalt i de 2 ukene etter fødsel. Men han tar ut 2 uker ferie.......så da får han jo lønn...
Gjest mphs Skrevet 7. januar 2008 #24 Skrevet 7. januar 2008 Mannen min jobber i privar bedrift og får ikke betalt. Sist tok ha 1 uke uten lønn, men denne gangen tar han heller 2 uker ferie etter fødsel som han sparte fra i fjor og overførte til i år.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. januar 2008 #25 Skrevet 7. januar 2008 Her skal også sambo ta de 14 dagene fra fødsel, det er betalt da. Jobber i Telenor, så stort at det meste av sant er rimelig bra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå