Gå til innhold

kan man ikke bli gravid når man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille poden er 7 mnd, og han får pupp om ca 8 om morran og igjen rundt 12. også middag kl 15, grøt med dessert. også kanskje en liten pupp i 6 tia før han får kvelds grøt rundt 7-8. han sover natta igjennom.

for tiden er jeg skikkelig sliten, vil bare sove, føler meg oppblåst i magen. pluss flere sånne småe gravid symptomer jeg hadde når jeg ble gravid. har ikke tatt noen test, for har forstått det sånn at ,man ikke kan bli gravid når man ammer, men det er kanskje slutt på den beskyttelsa siden jeg gir han grøt å sånn?

men når man ammer trekker ikke livmora seg sammen da?, sånn at man eventuelt utstøter om det er noe på gang eller er det bare rett etter fødsel det.

håper noen kan hjelpe meg med dette, så jeg slepper å ut å kjøpe test....:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har fått tilbake mens kan du fint bli gravid selv om du ammer. Du vil heller ikke mista fosteret pga amming. Så å satse på at ammin er god prevensjon er ikke noe lurt! Du kan faktisk bli gravid uten å ha fått mens tilbke også, pga eggløsningen kommer FØR mens.

Sikker på at det ikke er mensen som kommer nå da?

Trur du burde kjøpe en test om du mistenker graviditet.

Skrevet

har ikke fått tilbake mens.

kan jo være tanta som kommer, men er så rart for har vondt i sida der jeg hadde bekkenløsning med førstemann. jaja hvis jeg er gravid, så greit at jeg ikke får SA fordi om jeg ammer litt enda da.

så får jeg heller kjøpe en test tror jeg

Skrevet

Heisann

Har blitt fortalt at hvis du ammer på natten og barnet ditt er under 6 mnd er det ganske sikkert at du ikke blir gravid. Men helt sikkert er det dog ikke. Amming er vel ikke noe prevensjonsmiddel man kan stole på ;)

Kjøp en test du, og lykke til.

=)

Skrevet

JA! Fikk vite av jord mor at hvis ammingen skal fungere som prevansjon, må man amme ca hver 3 time hele døgnet. Du trenger ikke ha fått tilbake menstrasjonen. Skjedde akkurat med en venninne av men, trodde hun var sikker pga ammingen, men nå er hun gravid igjen, hadde ikke mensen heller...

Skrevet

Jeg har vært en storammer, men her var mensen tilbake og regelmessig fra 4,5 mndr etter fødselen Ja og jeg nattammet Så det er ikke noe prev.

Lykke til

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen, da skal jeg ut å kjøpe test.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...