tinemor81 Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 er hjemme med bare kontantstøtte og barnetrygd..? og har forlenget permisjonen sin? Har ei jente på 10 mnd og jeg er veldig usikker på om jeg vil begynne å jobbe når hun er 1 år..synes bebiser på 1 år er altfor små til å bli sendt ut i den store verden jeg..
mamma->Martine Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 min datter begynte i bhg e sept...fylte ett år i junli. altså ett år. hun har stortrives fra første dag og jeg trives med å jobbe. anbefaler d . Jo mindre di er..ca ett år..ikke yngre jo lettere er d for barna å tilpasse seg fort i bhg. jo eldre di er jo vanskeligere er d for da skjønner di mere.men anbefaler avd fra 0til 3 år for da kan di voksne ta seg av di små litt ekstra.
tinemor81 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2008 Ja, er jo sant det, men jeg er usikker på om jeg er klar for det også..har muligheten til å være hjemme litt lengre..det er jo en fryktelig koslig tid som jeg aldri får tilbake..
Crazy mama Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Jeg er hjemme, men til forskjell fra deg har jeg kontantstøtte til to barn for jeg er hjemme med begge snuppene mine på 2,5 år og 1 år. Har tatt ut ulønnet permisjon til neste høst. Kjempe koselig, jeg trives som hjemmeværende mamma, selv om det kan være mange slitsomme dager også!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Er også hjemme med tulla. Hadde ingen permisjon å forlenge siden jeg var student da gullet kom, ble ferdig utdannet i fjor vår.Fikk ikke b.hageplass så er hjemme med tulla enda. Hun er 17 mnd. Når jeg tenker etter er jeg bare glad jeg ikke fikk plass, for vi stortrives hjemme.Er alltid noe å finne på, enten åpen barnehage, lekeplasser, byturer, badeland o.l.
Kose-KU Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Jeg er hjemme, og skal være det minst til hun er 1 år og 9 mnd. De kommer fort nok inn i institusjoner. Ikke stress med det. Tilvenningen til barnehage går fint senere også vil jeg tro. Da kan du snakke mer med barnet, og barnet vil forstå lettere at mamma kommer tilbake, og de kan fortelle hvis det er noe som plager dem. -Så synes du skal være hjemme og kose deg med barnet ditt hvis du har muligheten Det er veldig koselig synes jeg. Vi går også i åpen barnehage. Anbefalles, hvis det er en der du bor da?
Herkules Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Jeg tenkte som deg og vi hadde gutten hjemme i 16 mndr. Jeg tenkte han kom til å bli hjemme til han var 17. mdr men vi fikk bhg plass og kastes oss på den. Jeg/ han var ikke klar for bhg. når han var 1 år syns jeg, men utviklingen raser jo frem og nå er det midt i blinken gutten min har tilpaset seg bgh veldig bra og koser seg der. Nå i ettertid så er det mer sånn at jeg ikke ville tatt han ut av bhg fordi han trives så godt. Hadde jeg vært hjemme hadde jeg vel tilpasset meg slik at vi traff andre barn og sånn da
Mrs. Bouquet Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Jeg er hjemme med jenta mi, har sagt opp jobben for å være hjemme i mange år. Får første kontantstøtte i februar (hun er 11 mnd. nå). Jeg mener familien vår fungerer best med en av foreldrene hjemme, og jeg stortrives med det. Er glad for at vi ikke sliter med "tidsklemma" og er absolutt verdt å være uten min lønn.
nickoline og supermann Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har valgt deltid jobb og deltid barnehage. Synes jeg har gjort et godt valg. Smurfen trives godt i barnehagen. Gått fint fra dag 1.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har utvidet permisjon og skal være hjemme til minstemann er 2 år og da begynner jeg opp i redusert stilling (50%)
alvefrøken Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er det, og stortrives!! Synes også at de er for små til å gå i barnehage da.
Tutekoppen Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Heisann. Jeg har samme dilemma som deg. Jenten min blir 1 år i slutten av mnd, og da er også permisjonen min over. Jeg er heller ikke tilhenger av at 1 åringer skal gå i bhg, iallefall ikke fulltid. Jeg har tenkt å være hjemme til høsten igjen. Da er hun 1,5 år. Vi får bare prøve å få det til å gå rundt økonomisk. Penger er ikke alt:-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er enig med deg HI. De er for små til å begynne i bhg når de er ett år. Det der med at de tilpasser seg bedre når de er små er feil, men du skjønte vel at det ikke lønner seg å høre på ei som ikke kan skrive en gang. Tror ikke at hun vet så mye om hva hun prater om...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #14 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er hjemme med bare kontantstøtte og barnetrygd. Har vært hjemmeværende i 11 år nå. Stortrives med det. og det gjør ungene også.
suseduse Skrevet 8. januar 2008 #15 Skrevet 8. januar 2008 jeg går også hjemme et år ekstra, men jobber bittelitt ved siden av, 1 kveld i uka og annenhver helg.. trives masse, og er kjempe glad jeg hadde muligheten til det
tinemor81 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 8. januar 2008 takk for svar alle sammen! Jeg må tenke meg om nå....du jente82gifterseg 230808..hvordan synes du det funker for deg det med annenhver helg og en kveld? det er det jeg lurer på også skjønner du..enten å jobbe sånn som deg eller ingenting..
jente06OGgutt09 Skrevet 9. januar 2008 #17 Skrevet 9. januar 2008 jeg har utvida permisjonen min litt, jenta mi ble 1 år i desember, og jeg syns hun var for liten til å begynne i bhg, så jeg har valgt å ta ulønna permisjon fram til sommern.. kanskje i mai/juni om vi får barnehage plass da.. ' jeg stortrives hjemme, selvom det er noen dager det kunne vært deilig å hatt hun i bhg litt og jeg på jobb.. men vi er mye ute, er hos andre venner med barn, badeland, åpen bhg skal vi begynne å gå i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå