Gå til innhold

Når vende bilsetet fremover??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2 år, og han sitter foreløpig bakovervendt i bilstolen sin. Hadde egentlig tenkt å la ham sitte denne veien til han er 4 år, slik det er anbefalt, for å forebygge nakkesleng, og det som er verre.

Problemet er, at han begynner å bli så lang, at det begynner å bli trangt for føttene hans :s

Er det noen her som har hatt ungene bakovervendt til de er 4 år, eller har forslag til hvordan jeg løser dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi snudde han ganske tidlig vi altså. Satt jo krokbøyd baki der. Kan ikke se at det er så innmari deilig liksom. Mener å huske at vi snudde han da han bytta sete bra baby til større, men husker ikke helt nøyaktig. Han er snart 6.

Skrevet

Huff, det er så ubeskrivelig farlig for de minste å sitte forover. Du som snudde så tidlig, du burde ha sjekket ut de bakovervendte setene først... En baby sitter ikke krokbøyd i et bakovervendt sete som nummer 2... Uansett så har de ikke vondt av å sitte slik, heller litt bøyde knær enn verre sjebner...

Skrevet

Hvis du leser inne på trygg trafikk sine sider,så anbefaler de at barnet skal sitte bakovervendt til de er fire år.Folk som lar små barn sitte forovervendt,lurer jeg på hva har mellom øra,de er rett og slett ansvarsløse,når en vet hva slags farer som kan true dem når de sitter forover.Heller sikkerhet enn komfort sier nå jeg,så får en heller begrense bilbruken,hvis en mener at barnet ikke sitter godt.

Skrevet

Vi har et sånt izi combi x1, men det er trangt =/ Men som du sier, så er jo sikkerhet viktigst. Ser bare ikke for meg at han kan klare å sitte slikt til han er 4.....

Skrevet

Du kan i verste fall koble ut air bagen på et verksted og sette setet hans foran. Da kan du sikkert stille det inn slik at han får større plass til bena...

Skrevet

Å sitte med bøyde bein er verken farlig eller ubehagelig for våre søte små. Setet er ikke for lite før hodet stikker mer enn 1/3 del over kanten eller han har nådd vektgrensen.

Det anbefales 4 år. Vi har nettopp snudd nå da hun var 3 år og 2 mnd. Hodet nærmet seg 1/3 og hun er i underkant av 18 kg uten klær. Altså setet var for lite. Sendte mail til Trygg Trafikk og spurte litt om dette med aldersanbefaling siden vi har et barn som er meget stort for alderen. Fikk svar tilbake om at jeg fint kunne snu da setet ble for lite, i og med at hun er på størrelse med en normal 4 åring. Hun er nå ca 106-107 cm og veier ca 17,5-18 kg.

Skrevet

Vår gutt sitter bakover, han er 3 år. Bøyer bena men det går greit.

Skrevet

Takk for svar :) Blir litt bedre på sommeren tenker jeg, da han slipper de svære vinterskoene ;)

Er kanskje bare oss, som synes det ser ubehagelig ut å sitte med beina bøyd slik :) Han har jo ikke klaget selv da =/

Skrevet

Hei du Håååper på BIM ;)

Det er vel ikke akkurat anbefalt å sette barna i forsetet av bilen...?

Da ville jeg heller hatt barnet forovervendt i baksetet ja...

Skrevet

Det er tryggere med bakovervendt i forsetet med en avskrudd airbag fremfor forovervendt i baksetet!!!

Så Lompa75, du må nok lese litt mer på trygg trafikk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...