Gå til innhold

hva trenger jeg av papirer til sosialkontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger jeg papirer på alle faste utgifter og inntekt? holder det med vedtakene eller skal de ha papirer på alt ekstra jeg jobber, og alle utgifter som internett, bil osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dokumentasjon på alle inntekter og utgifter, strøm, husleiekontrakt/evt hvis du eier oversikt over avdrag og renter. Lønnsslipper er greit for å vise hvor mye du jobber og får utbetalt. Alle utgifter skal med, men det er ikke alle utgifter som blir satt opp for seg selv, nrk-lisens f.eks skal betales av livsoppholdet..

Skrevet

men jeg skal kun søke om støtte til husleie 1mnd, ikke mer, trenger jeg alt det selv om?

Skrevet

og om jeg får hjelp til husleien 1mnd får jeg dekket hele beløpet eller bare delvis?

HI

Skrevet

Du må levere alt uansett ja, gjerne de tre siste lønnsslipper og. Hvor mye du får dekket avhenger av hvor mye du går i minus regnet ut i fra sosialkontorets satser til livsopphold..

Skrevet

ok, tar de hensyn til skatt da?

og det er vel negativt å ha bil?

Skrevet

Ja, skatt er en utgift de tar hensyn til.

Trenger du bare hjelp en kort periode har nok ikke bilen noe å si. Ellers er det negativt å ha en bil med maaassse i lån, men i utgangspunktet er det ikke negativt å ha bil hvis man trenger det for å komme seg på jobb o.l

Skrevet

ok tusen takk for svar da! :) ble litt klokere her iallefall :P

Skrevet

Er det noe mer du lurer på er det bare å spørre.. Lykke til

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...