tåa™ Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Når man skal gi barnet sitt Biola for å regulere mage- og tarmsystemet, er det noen av dere som har erfaringer på at det faktisk virker?
NoDoubt Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Mine barn drikker biola hver dag. De elsker det:-) Egentlig vanskelig å si om det funker på tarm systemet siden de egentlig aldri har hatt problemer med det. Men når de går på pencillin så får de sjelden diare...
flypapir Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Vi gir det til tulla som sliter veldig med magen... Fungerer greit når vi kombinerer det med sunn kost ellers hvertfall. Noe de sier er at barn under 3år ikke skal ha mer enn ett glass biola om dagen ettersom de ikke helt vet hvordan de små takler lgg bakterien (eller noe slik). Svigerfar som sier dette, jobber i mattilsynet....
bente69;) Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Snuppa drikker det nå pga pencelin (eller hva det er hun får...hehe) Legen anbefalte det eller yoghurt. Vet om flere( barna til to jeg gikk på svangerskapskurs sammen med) som gir barnet sitt det hver dag, ellers kommer det ikke på do.
tåa™ Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2008 Takk for svar. Jeg får prøve det på snuppa mi, hun sliter med avføringen. Passer på at hun er i aktivitet, og drikker rikelig med vann, men det har liten effekt. Så nå får vi prøve med Biola og se om det virkelig hjelper. Kanskje lurt å gi det over en periode for å få effekt ut av det. Forresten, det er vel ikke sånn at tarmene blir "avhengig" av lgg for å fungere bra, hvis man drikker Biola over lengre tid?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Biola er eit must når ein går på penicilin, ingen diare problemer her da. Gutten min drikker det fordi han tåler ikkje laktose og dermed er biolaen med på å hjelpe tarmen hans mot laktose og holde balansen. Har altid biolai hus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå