Elle Vilde Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Jeg kommer til å søke om yrkesrettet attføring og lurer på hva som skjer hvis man blir gravid. Mister man attføringen, kan man ta et år pause fra attføringen for å ha permisjon uten å få penger eller gir man bort permisjonen til pappaen og studerer hele tiden. Går det i så fall bra at man er hjemme de 9 ukene som er forbeholdt mor eller må man studere hele tiden, kanskje bortsett fra den dagen man føder... Håper noen vet!
osolemio Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Dette lurer jeg også på. Går på attføring nå, men begynner å bli litt babysyk igjen... Noen som vet?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Man kan i visse tilfeller få rehabeliterings penger hvis man ikke kan gå ut i jobb..de veier både mors og barns beste. LUrt å snakke med fastlegen og undersøke alle muligheter. Så lenge man kan være i attføringstiltaket så gjør man jo det...men ved fødsel så kan man få til en ordning med rehabeliteringspenger en overgangs periode til feks barnet er stort nok til å starte i barnehage eller eventuelt far kan ta over perisjonen.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 jeg er på yrkesretta attføring nå og så lenge jeg kan jobbe mens jeg er gravid beholder jeg den, men nå blir jeg sykemeldt 100 % pga bekkenplager og da må jeg over enten på rehab.penger eller noe annet i og med at jeg ikke kan fullføre tiltaket. Jeg sitter faktisk å lurer selv på hva jeg skal gjøre om jeg mister disse pengene og ikke får noe annet, da blir det krise i heimen !!
Hva skjer'a?♂ Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Det er nok ikke lurt å planlegge graviditet mens man er på attføring. Søsteren min er i den situasjonen nå og får ingenting i permisjonstiden.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Spørs hvorfor man er på attføring og hvordan fastlegen ser saken. I de fleste saker så SKAL man kunne få andre ytelser i en slik situasjon. Jeg kjenner til flere. Selv om man er på attføring så skal man ikke straffes hvis man lir gravid, men sant at det ikke alltid er gunstig i de situasjonene, en noen ganger blir det slik. Selv har jeg fått et barn som var planlagt midt oppi rehabelitering, etter å ha rådført meg med lege vel og merke, uten å ha fått noe negativ av Nav på noen måte..kun god hjelp og rask saksbehandling. Søsteren dn bør vrkelig sjeke reglene..for noen saksbehandlere gjør feil i slike tilfeller...men da MÅ hun ha fastlegen med seg på laget.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 jeg ble satt på yrkesretta attføring pga psyken men først så mente nav at jeg hadde rett på rehab.penger og istad sa han at jeg kanskje ikke fikk 5 flate øre allikevel og måtte leve på engangsstønaden og det blir ikke aktuelt for pengene skal jo gå til barnet og ikke meg :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå