Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 at jeg sliter med å forholde meg til stemor, som jeg ikke får hilse på? Eller vil jeg bare ødelegge deres forhold i mellom? Jeg føler meg nesten sjalu... bare nesten. Jeg er HELT ferdig med barnefar, og det var jeg som gikk. Men at barna skal tilbringe tid med henne, når jeg ikke får treffe henne, synes jeg er vanskelig. Hun har barn selv, og jeg betviler ikke hennes omgang med barna - men som sagt... synes det er vanskelig. Innspill ønskes
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 ikke si noe du, det er ikke deres problem:) prøvd å ta kontakt med henne da? ta en kaffe å prate kansje?
-Hengebuksvinet- Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Det er egoistisk og ikke rettferdig overfor dem. Når det er sagt forstår jeg at det er vanskelig å takle at barna får en ny omsorgsperson som du ikke kjenner. Det jeg har valgt, i forbindelse med samvær, er å blande meg minst mulig. Nå har ikke eksen ny dame, men har en livsstil som er helt ulik min. (Han skjerpet seg veldig da vi var sammen, i hvertfall før jeg ble gravid).
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Nja.. hun bor 50 mil unna foreløpig, og har kun vært her oppe ett par ganger. Og han har sagt at de er enige om å ikke "blande" meg inn i hverdagen deres. Så hun ønsker det nok ikke hun heller. Pga andre omstendigheter har de ikke samvær med faren akkurat nå, men holder jo kontakt via sms og slikt. Barna er store, 12 og 13 - så de merker nok hva jeg føler uansett. Tenkte derfor at det kanskje var bedre om de fikk konkrete ord på hva jeg føler om det. Det får vel bare gå seg til... et av "problemene" er bl.a. at barna ikke fikk lov til å snakke om min kjæreste da jeg fikk kjæreste - hos faren. Ikke ville han hilse på heller. Så vi tenker svært ulikt om dette.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 da er det viktig at du jobber med dine følelser, så barna dine slipper å "merke" noe. la far bestemme selv om han vil treffe kjæresten din.. er selv i den situasjonen at far dro pga ny dame,13 uker før fødsel. vi har fem barn. men jeg er hyggelig mot ny dama PGA barna mine. å snakker aldri nedsettende om de heller. livet går videre:)) man bare MÅ ta seg sammen når det er barn i bildet, uansett hvor såret enn må være.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Jeg snakker heller aldri nedsettende om den nye kjæresten, ei heller faren så langt det går... Ja, ikke om eksen som person, men ting han gjør, som han ikke KAN gjøre når han har barna. Og dette har barna selv satt ned foten for. jepps.. får jobbe med følelsene... føler det ville vært mye bedre om jeg fikk snakket med henne, men skjønne jo at jeg ikke kan tvinge meg på. Jeg ville vært hyggelig mot henne uansett, og jeg er hyggelig mot barnefar også, men på enkelte områder MÅ man jo bare sette ned foten.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Hvis barna spør hvorfor dere to ikke prater så mye sammen eller hvorfor det er dårlig stemning mellom dere, så kan du forklare forsiktig. Men om du bare skal buse rett ut til barna for ingen grunn, hvorfor du sliter med forholdet med stemoren, så er det egoistisk. Barn har ikke noe som helst med forhold mellom dere to å gjøre. Det er dere to som må prate sammen og samarbeide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå