vesletrollet Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Må bare klage litt......Ble langt, har tydeligvis mye å klage over Bor i et hus med fire leiligheter, det er totalt håpløst!! Kan begynne ute: -ingen uteplass, cirka fire kvadat med gress -ingen plass å gjøre av noe -gammel dør med smekklås som man må bruke to hender for å åpne, og vold for å lukke Når man beveger seg inn i herligheten møter man først et bittelite vindfang, malt i en aldeles nydelig spygrønn farge, og uten plass til noe bortsett fra to par sko. -Døra mellom gangen og vindfanget sitter ikke igjen Gangen: -Uten plass til klær og sko, bare tom plass som ikke kan brukes til noe Kjøkkenet, en kuriositet fra 60-tallet blottet for retrosjarm! -To vinduer, det ene kan åpnes, men ikke lukkes etterpå (pappa fikk det igjen, men tør ikke røre det), det andre vinduet er sperret av ei takrenne. -så godt som ingen benkeplass, og den som er er i knehøyde -flere av dørene i benken sitter ikke igjen, har en murstein foran skapet med søppelbøtta -elektrisk anlegg helt bort i natta, man kan ikke bruke microovn og kaffetrakter o.l samtidig, da går sikringene. Og man kan ikke bruke steikeovnen etter at noen har dusja, så må ha backup-plan på middagen, ettersom vi deler varmtvannsbereder med hybelen i kjelleren. -vi leier med hvitevarer som utleier skal ordne, nå er det to plater på komfyren som virker, den ene bare på full guff. Skal bli ordnet så fort som mulig (i tre mnd nå...skal vite julemiddagen ble bra!) Stua er grei nok, litt liten og med ei verandadør som er låst med julehyssing (i gull-herskapelig...), en ovn som er alt for stor, 25 grader på stua og 15 på kjøkkenet som ligger vegg i vegg.... Trappa: -knirker helt forferdelig -rekkverk der vesla kan sette fast hodet -siste mote gulvbelegg, rødt med svarte kanter og retroaktige sprekker og malingsflekker Soverommene er faktisk helt greie, gode størrelser og ikke alt for ille farger. Eneste minuset er ei dør som har klare og tydelige merker og hull etter en hammer (signert tidligere leieboer), ei dør som ikke kan lukkes og vinduer som trekker Badet er en drøm i lyseblått og alle treslag som finnes i plastetterligning. Dusjen midt i rommet så absulutt alt må ryddes ut før man kan dusje, vask og speil under skråtak, alt man ser i speilet er navlen sin, ingen stikkontakter til hårføner osv og veldig liten plass til håndklær osv. vaskamaskin og fryser i fellesrom i kjelleren, der også dusjen til hybelen i kjelleren er, man må planlegge vasking og henting i fryseren etter når noen dusjer, bruker badet osv... eneste positive er at vi snart skal flytte (ellers hadde jeg blitt gal!!!)
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Uff,godt dere skal flytte da. Jeg bor i en håpløs leilighet med en monsternabo over meg så jeg vet hvd det er.....med dårlig boforhold. Skal heldigvis flytte snart jeg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå