selfangerkjerringa Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 på Lars Monsen Gubben sitter og ser Monsen på vift med noen reindriftssamer nå på nrk1, og sukker oppgitt over hvor heeeeeldig den fyren er.... hehehe Jeg er derimot lykkelig for at vi ikke har råd til at han kan reise på villreinjakt i 3 uker... greier fint å takle de andre jaktprosjektene hans, men føler ikke helt at strikken trengs å tøyes mye lenger. En dag med rådyrjakt betyr jo at han er vekke hele lørdagen og deler av søndagen - og jeg sitter igjen aleine med ungene. ... på tide med husmorferie snart kanskje? *humre*
selfangerkjerringa Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2008 ja, jeg skal da ha homeparty hos deg om ei stund? hihi.... kan jeg overnatte eller? pliiiiiiiiiiiiz? har så lite lyst til å ta bilen og kjøre hjem når jeg har drikki øl sammen med mayaya min sjøh...
Gjest irismor Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Da vet jeg hva vi gjør =) Vi pakker kofferten og reiser på husmorferie. Her i huset så er det jakt for alle "penga" og litt til =) Han jaktet kun på skogsfugl, greit nok det vi har hytte midt i jaktterrenget. Så da er det ikke noe problem for meg og snuppa å bli med på hytta. Men så kom han inn på et elglag og neste helg er det revejakt og så skal han være med på uttaking av 2 gauper (lovlig) og så er det jaggu beverjakt. Jeg skulle aldri ha sagt at det var greit med elgjakt ;-) Og hvis han var "heldig" så skulle han få være med på andejakt, duejakt og bukkejakt. JUHU så heldig han er ;-(
selfangerkjerringa Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2008 åherreguuud, irismor... høres ut som vi er litt i samme båt Forskjellige jakttyper, men dog... det ble spøkt en del da vi gifta oss om at han tok meg delvis pga jakt-rettighetene... han er bygutt nemlig, mens jeg er odelsejente fra landet, vi har laksevald, rådyrvald (bare en av grunneierne som jakter selv, så gubben får minst en bukk hvert år), haugevis av skadegås på jordene både hos oss og naboene, i tillegg er det skuddpremie på rev, og han har hittil brukt å reise på rypejakt med en kompis. I haugene bak gården er det både orrfugl, due og kanin, og mellom gjessene går det ender som også er skytbare. Han har i tillegg fått en ny lidenskap: seljakt........ jessøribob. Men om jeg bare så mye som prøver å stikke og handle en ettermiddag alene så spør han tvert "kan du ikke ta med ungene da? Skulle ha pussa rifla jeg sjø".... JAADDDDAAAA!
elinmamma Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Høres ut som dere skulle jakte på en felles husmorferie ja
Gjest irismor Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Vi (du og jeg) er heldige som har mannfolk med hobbyer (sitat samboeren). Nevn ikke laksefiske (har en helg med stenger fluer og annet unyttig i kjelleren). Blir nok mye pussing her i huset også nå, julepressangen til seg selv var en ny tikka T3 med kikkert og en ny Sauer 202 6.5x55 med 9,3x62 løp i tilleg også den med kikkert. Men ikke bare det han har jo flere hobbyer ;-) PISTOLSKYTING *en smule oppgitt* Han er ganske dyktig og til sommeren går NM i Svolvær, så da må jo fiskeutstyret være med. Sitte 120 mil i en bil for å se på skyting og fisking JIPPI som jeg gleder meg til sommerferien. Nei ta deg en husmorferie, kom til meg så slår vi ut håret =))
selfangerkjerringa Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2008 hjelpeogtrøste... hopp av i Ytre Langtvekkistan istedet du Eller enda bedre - bytt plass med gubben! Så kan han være med istedet! Han var nemlig en jævel på pistolskyting i sine yngre dager... og sitter klistra til tv'n når det er NM (de gangene nrk gidder å sende derfra da). Han fikk en gammel mauser av meg i julegave for tre år siden, og jeg gikk med på å selge fritidsbåten vår så han kunne kjøpe rib istedet... jarra. TAKK O GUD for at han ikke er hekta på fiske i tillegg!!! gjett hva han fikk i julegave i år forresten? flip-opp-deksel til kikkertsiktet på ny-rifla.... *sukk* ps: han nikket meget anerkjennende da jeg leste opp din manns julegave til seg selv...
Gjest irismor Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 Ikke nevn flip-opp-deksel til kikkertene ;-( Han ønsket seg skyterelaterte ting til jul (svei av en hel formue) Han fikk 4 flip-opp-deksler (2 til hver kikkert) diesett i 223 og 6.5 og 9.3 og tomhylser (vi har en million i kjelleren, men de var ikke bra nok) Og div annet man så sårt trenger til for å ha ammunisjonsfabrikk hjemme på soverommet. Spør gubben om han blir med på NM og så tar vi husmorferie i syden. Svigermor er så glad i å passe barn. Så hun kan ta både min og din(e).
selfangerkjerringa Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. januar 2008 herregud... gubben har også diesett.... i .222 og 30.06. Han er dessverre tom for kuler, og har brukt opp den siste boksen med krutt, men har jo det meste han ellers trenger... for han må jo selvsagt lage ammunisjonen selv. Han har riktig nok holdt seg unna soverommet, men hele hobbyrommet hans i kjellern er fullt av krutt, kuler, hylser osvosvosv... han har riktignok bare 400 eller no hylser, så fullt så ille som hos deg er det ikke. gjett hva han sa da jeg leste opp det siste innlegget ditt høyt? Mens han himla med øynene? "herregud han må jo sjølsagt ha sæ nye hylsa hvis han har nytt kaliber!"
rødhette* Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 Kom på besøk hit igjen! Da kan jo gullemor komme også!
Gjest irismor Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 For å ikke snakke om hva jeg får i gaver til jul, bursdag og ellers. Jegerprøven Jaktdress Jaktstøvler Pistolkurs Luftpistol Hagle Ammo til hagla Ammo til min pistol 22 kaliber Hørselvern Kikkert til pistolskytingen Futural til hagla Bag til pistolutstyret. Vil man ikke så skal man ;-)
Gjest irismor Skrevet 6. januar 2008 #16 Skrevet 6. januar 2008 Høres ut som din mann og min er samme kaliber ja *ler* Dere får ta dere en tur hit uten om jaktsesongen (dvs om 20 år tenker jeg) Leser opp dine innlegg for samboeren og så kommer det tørt du glemte alle de andre kalibrene jeg har da *risterensmuleoppgittpåhodet* Så her er de 22 32 38 40 357 44 44magnum 357magnum 9mm 10mm 223 30.06 7x57R 9,3x62 44svartkrutt 45acp Og hans drøm er at snuppa skal bli skiskytter (med pappa som skytetrener) når hun blir stor =)
selfangerkjerringa Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 6. januar 2008 sitat gubben: "han har ei kone som e snillar enn mi"
selfangerkjerringa Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 6. januar 2008 den var til irismor altså
Gullemor Skrevet 6. januar 2008 #19 Skrevet 6. januar 2008 Jaaaaa, rødhette*!!! ) Nå er jakta over for denne gang. Da stemmer jeg for at det er på tide med en (ny) husmorferie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå