Fruen i huset Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Vet ikke om det er noe alle vet, men man skal altså ikke spise papaya når man prøver å bli/er gravid. "Det er antydet at papain (stoff i papaya) kan være giftig for foster og gi fosterskader, og at enzymet også kan være abortfremkallende. Av den grunn anbefales det å unngå papaya under graviditet." Har hørt dette tidligere som et gammelt kjerringråd fra andre land (abortfremkallende/befruktniingshemmende). Kilde: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/cari_pap.htm
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Jepp, vet dette! Det er mange land i Asia som bruker Papaya som prevensjonsmiddel faktisk! Papaya er det eneste som jeg har vært innmari oppmerksom på under svangerskapet!
SuperMoM <3 Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Visste jeg ikke.. Men så spiser jeg ikke papaya heller,selv om det faktisk høres veldig godt ut:p må prøve når baby har kommet ut.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Jeg hørte og det, og spurte jm. Hun sa og at det kunne være "lettere" abortfremkallende, men trodde at dette var ved stort inntak. Er ikke den frukten jeg spiser mest av akurat, så ingen fare her i gården
Trulte76 Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 jøss det visste jeg ikke..men fint du sa ifra
Fruen i huset Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2008 Jeg ble anbefalt papaya-kur fordi jeg antagelig har ME, men hadde heldigvis hørt at det kunne være abortfremkallende... Kan være greit å informere om hvis dere kjenner ME-pasienter. Det skal visst være veldig styrkende om man ikke er gravid
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Oj...jeg ble tilbudt papayajuice for to dager siden. Tok noe annet da, men det var tilfeldig. Aldri hørt om dette.
Fruen i huset Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2008 Jeg sendte en mail til matportalen.no i dag og ber de legge ut informasjon om det, siden mange gravide bruker deres sider som oppslagsverk og regner med at alt står der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå