Gå til innhold

Ditt beste leggetips ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minien er 3mnd, vil ikke sove før vi legger oss rundt 01. Veldig slitsomt... kunne gooodt tenkt meg litt flere timer på kvelden med sovende baby og mulighet for selv å legge meg før...

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legge h*n gradvis tidligere....

Skrevet

Legg deg tidligare sjølv......

Vår sov heller ikkje før oss så tidlig, men fra ca 1/ 2 år la ho seg rundt halv 7 .

Tips faste rutiner, bade, pupp tannpuss, soveregle: sov godt min skatt godnatt godnatt, slukke lyset og gå ut.

Skrevet

Det var vel rundt den tiden der vi sakte men sikkert begynte å legge lillesnupp tidligere enn oss...

23-22-21-20- og nå har hun lagt seg rundt kl 19 i noen mnd :o)

Jeg savnet også "voksentid" på kvelden og trodde aldri vi skulle klare å legge henne tidligere enn oss, hehe...

Lykke til!

Skrevet

Veldig vanlig at det tar tid før dere får rutiner på det. Men dere kan forsøke å legge feks 15 minutter før hver dag, til dere er nede i "normal" leggetid.

Vi har vært nøye på faste kveldsrutiner. Mat, stell(gjerne bad) og en fast sang. De skjønner fort "tegninga".

Tror begge mine var rundt 4-5 mnd når de sovnet for natta rundt kl 19.

Men før dette var det som hos dere.

Skrevet

Ja, det er godt....det har jeg. Gutten min på 3 mnd legger seg ved 19-20 tiden og sover da frem til ca 02. Han får mat og sover igjen til 05-06 og sovner igjen og sover til 07. Det er luksus. Sånn var ikke første mann.

Hvordan gjør dere da dere legger babyen ved 01 tiden? Har dere han i stuen hele kvelden eller har dere prøvd å legge ham inn på soverommet?

Vi har hatt gutten vår i stuen frem til han var 2,5mnd. Da sov han i stuen og så tok vi han med da vi la oss. Nå legger vi ham i sengen kl ca 19. Hver kveld! Han spiser, så steller vi ham og så legger vi ham. Samme rutine hver kveld. Etter tre-fire kvelder forstod han det...nå er det natt og jeg skal sove.

Han sover aldri i sengen eller på soverommet på dagtid. Da ligger han ute i vognen eller i stuen. Tror det hjelper ham å forstå forskjell på dag og natt.

Skrevet

Legge barnet tidligere enn du tror. Tror de fleste barn er trøtte i 1830 tida, men vi tror oftes at de har vondt i magen osv. Ellers er faste rutiner noe som fungerer svært bra hos oss. Førstemann her var en ufordring, mens andremann har vært en drøm pga. de feila vi gjorde med nr 1:) En lærer så lenge en lever tydligvis:)

Skrevet

og kveldsstell med bad(ikke hver dag selvfølgelig) i normal tid(i forhold til når du ønsker å få ungen i seng) Kanskje ikke la ungen sove for mye på dagen, i allefall ikke etter et gitt tidspunkt. Eks 2-3 timer før du ønsker å få ungen i seng. La være å ha for mye bakgrunnsstøy, tv, radio, prat i telefon, musikk ol mens kveldsstellet pågår,til ungen er lagt. Kanskje synge litt når du legger h#n. Amme/gi flaske på senga. Natt tøy for å markere forskjell på dag og natt.

Skrevet

vi har han på soverommet fra 22-24 men så er han så våken at han er i stuen med oss til vi legger oss. Når vi legger oss så får han pupp evt bare smokken og så sovner han ....

ska begynne i kveld, han bader hver kveld så d skal vi fortsette med og så får vi se.. takker for gode tips .D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...