Ballongmage Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 hvordan er regnestykket deres hver mnd med inntekter og utgifter? redd jeg ikke får nok til annet enn husleie.. (eier dere eller leier dere?) blr det igjen noe til klær og fornøyelser i det hele tatt?
jet trip Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 jeg eier. og her går det rund akkurat. Har 100 % stilling men har perm. 50%. Jeg prioriterer sønnen min og han får alt (og litt mer ;-)) han trenger. Selv har jeg ikke fått så mye nye klær osv. men det er greit. Er jo bare en periode.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Jeg satte opp budsjett. betaler alltid alle regninger først, og deler resten på ukene fram til neste lønnning. da ser jeg hva jeg har å rutte med etter nædvendige husholdningsartikler og mat er kjøpt. Handler ofte på salg, og er dårlig til å prioritere meg selv. men har jeg litt ekstra en mnd prøver jeg å "skjemme bort" meg selv litt. godt for selvfølelsen :-) skal sies at jeg ikke direkte sliter økonomisk, men ikke rik på penger heller.
Pittamitta Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Jeg er ikke alenemor selv,men har en veninne som er.Hun har 2 barn.Har i overkant av 20000kr utbet i mnd.Hun arb KUn 20% stilling...dvs 2-3000kr i inntekt fra arb.ellers er det overgangstønad,3 barnetrygder,farsbidrag på 2500kr (egen avtale)..
Ballongmage Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2008 jeg jobber ikke så vet ikke om jeg kan greie meg..er jo nesten ingen med fast jobb heller som greier seg på en intekt lenger,er jo så dyrt...
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 du må undersøke hva for slags stønad(er) du har krav på. kontakt ditt lokale nav kontor og hør med dem. det går fint an å leve på bare en inntekt! man må bare tenke litt økonomisk..... vi levde på bare min inntekt det siste halvåret før han flyttet, og det gikk det...
Pittamitta Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Hvor gamle er barnet/barna dine? Hvilke leipriser er det der du bor? går ungen i bhg?
Plutselig_gravid Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Om barnet ditt er under 3 år har du rett på overgangsstønad. (ca 9000) Etter barnet har fylt 3 år må man vanligvis ut i jobb/utdanning. Om man ikke har utdannelse får man utvidet os- retten. Ellers får du dobbel barnetrygd (ca 2000) og barnebidrag. (minimum ca 1000) Man kan også søke på stønad til barnetilsyn. Den dekker litt over 50 % av tilsynsutgiftene. Du kan videre søke om bostøtte. Der varierer utbetalingene etter boutgifter, boareal osv Ulike utbetalinger fra kommune til kommune.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Er veldig spent på det selv, da jeg ble alene for noen dager siden...
Pærefrø Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Lurer også på dette.....blei alene jeg også....
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Uten å være helt sikker så tror jeg du har krav på os i 3 år, frem til minste barnet er 8 år. Men sjekk nav.no der finner du det meste du trenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå