Lille my ;) Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 jeg begynte å blø litt 27.12. Var hos legen og ble videresendt på sykehuset for en vaginal ultralyd. Blødde da friskt blod, ikke mye. legen fant ikke noe foster, men mente at det kunne være for tidlig i sv.skapet. Fikk ny time på nyttårsaften og da så de utvikling av plommesekken og de mente de så et lite hjerteblink som de kalte det. Vi skal tilbake på ny kontroll den 15 januar og i går begynte jeg å blø igjen. Ringte føden og de mente at når blodet bare var mørkt, så var det gammelt blod og ufarlig.. Blør enda litt, men det er bare på papiret når jeg tørker meg og pittelitt i truseinnlegget. Men nå sitter jeg nå her og er redd for at noe er galt.. Blir veldig glad om noen kan fortelle meg hvordan det gikk med dere som har hatt blødninger.. Har jeg grunn for å bekymre meg, eller?? Jeg er ca 7 uker på vei.
*Super*Mamman* Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Hver 3 gravide har blødninger i svangerskapet uten at det er noe galt. Har ikke hartt blødninger så tidlig, men blødde masse i uke 13. Var da så mye at det bare rant ut, var friskt blod. Kjempemasse, og jeg var heelt sikker på at jeg hadde mistet bebin. Fikk komme på UL, og alt var heldigvis bra. Fortsatte å blø i 3 uker til, men nå er det 5 uker siden det ga seg. Håper virkelig alt står bra til med din lille:) Ska krysse fingrene for dere! Kjempemasse lykke til. Klem
Kystrøya Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Jeg hadde en blødning da jeg var i uke 6. Fikk menslignende smerter, gikk på do, og ut kom en blodklump + friskt blod. Blødde da litt frem til dagen etterpå, og var i innvendig ultralyd da. Gynekologen så bare en plommesekk, men ikke noe hjerte. Fikk beskjed om å ta det med ro og komme tilbake på kontroll etter 10 dager. På kontrollen (var da litt over 7 uker på vei) så vi et lite bankende hjerte. Hadde ikke blødd noe i mellomtiden. Men hadde en minimal blødning noen uker senere (litt mørke brunt på dopapiret en kveld). Siden da har jeg ikke hadd noen blødninger, og er nå 32 uker på vei og forhåpentligvis kommer alt til å gå bra resten av svangerskapet og. Så det at du har blødninger trenger ikke bety at du mister, uten at jeg skal gi deg falske forhåpninger. Lykke til =) Klem fra
gullegget Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Jeg hadde blødninger i uke 9 og det varte ca 3 uker. Jeg fikk beskjed etter ul timen at så lenge jeg ikke hadde smerter var det ikke farlig..vi fikk også beskjed om ikke ha sex så lenge jeg blødde. Jeg merket at ved tunge løft og stress blødde jeg. Lykke til!
Lille my ;) Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2008 Tusen takk!! Så godt å høre at det gikk bra for dere.. det gir oss et ekstra håp. Har mistet en gang før, da jeg var 10 uker på vei, sikkert derfor jeg er ekstra engstelig.. Skulle bare ønske at det snart var den 15 og jeg fikk komme på ny ultralyd.. Ikke morsomt å gå sånn å vere redd. men tusen takk for svar. Klem fra
1, 2, 3!!! Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Jeg blødde litt i uke 5,6 og 9... På ordinær UL rett før jul, mente jordmor at det var fordi morkaka lå langt ned, kant i kant med åpningen.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Jeg hadde styrt blødning i uke 7 som varte i 3 uker ca. Fikk beskjed på legevakten at jeg hadde mistet babyen, men kranglet meg til en ul på Ahus og der fant de ett bankende hjete Det var en blødning på utsiden av livmoren. Nå er jeg i uke 35 og alt er fint med babyen:) Lykke til den 15 !
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Har hatt utallige blødninger dette svangerskapet. Helt fra 7. uke. Det har gått fint med babyen. Alle mulige slags blødninger har jeg hatt. Kortvarige, langvarige, mye, lite, mørkt, friskt osv. Nå har jeg 3 uker til termin og både jeg og barnet har overlevd nedturene ;o)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Masse lykke til! Det glemte jeg jo å skrive.
Lille my ;) Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2008 tusen takk for masse fine svar.. Ble i litt bedre humør nå.. Klem
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Begynte å fossblø rundt uke 7 med nr 1 men det gikk veldig bra:) Legen sa det var helt normalt å blø i svangerskapene... Lykke til:)
Lille my ;) Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2008 Det gikk ikke så bra med oss.. Begynte å blø mer i går og fikk komme på føden til ultralyd.. var ikke liv i lille nurket vårt mer.. Har fått utskraping i dag.. Så nå sitter jeg her med tom mage og syns veldig synd i meg selv.. Huff, ikke morsomt dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå