Gå til innhold

2 mnd og sliter med å bæsje. TIPS, please..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har slitt med det i flere uker...Hun får så vondt at hun hyl gråter...! Det gjør at hun også nesten ikke sover på natten.

Har prøvd å massere mage og fot, i tillegg til såpe/termometer i rompen. Men kan liksom ikke stikke noe opp der heletiden heller da...! Huff, det er så fælt...hun har det så vondt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp maltekstrakt på butikken i morgen tidlig! ammer du? da kan du prøve å ta bittebittelitt på en skje før amming og hvis ikke du ammer så kan du ha litt oppi melka..

Skrevet

Får hun morsmelk eller mme? Er ikke mageknip hun har da? Bæsjen er jo veldig flytende når de er så små.

Kan jo prøve å gi Malt Extrakt.

Skrevet

jeg ammer. Hun driver å presser og presser. En sjelden gang prumper hun noe og ennå sjeldnere kommer det masse bæsj...å etter det er hun super blid og en helt annen person! Da er det vel ikke mageknip?

er malt extrakt negativt på noen måte?

Skrevet

5-10 ml lactoluse 2 ganger om dagen, dette er råd fra barnelege.

Vi har en sønn som sliter med dette DAGLIG

Skrevet

Sviskesaft var veldig effektivt her i gården.

Skrevet

10 ml 2 GANGER OM DAGEN???!??!?!??! DET var mye. Vi slet med lillegutt her i noen år med dette og gav jevnlig laktulose. 2,5-3 ml 2 ganger daglig. Rundet jeg 3 ml ble det raufoss for å si det mildt. Ville styrt unna 10 ml....

Kom på at dette er et spedbarn vi snakker om. Sviskesaft kan hjelpe?

Laktulose er jo et slags avføringsmiddel. IKKE vanedannende (vår gutt går på do uten problemer nå. Han er 4,5 år, og hadde opphold på 10-12 dager mellom hver gang han bæsja når han var 1 år til 3,5 år). Det mykgjør jo tarminnholdet.

Kanskje du bør snakke med lege og rådføre deg?

God "bedring" =)

Skrevet

Tror jeg ville snakket med HS siden hun er så liten! Råd man får her inne bør tas med en klype salt, og spesielt til så bittesmå babyer.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av helsesøster om og finne et annet alternativ enn maltextrakt. 1. Det er mye sukker i det. 2. Det kan være veldig mettende, så barnet får kanskje ikke i seg så mye melk som den burde. Sikkert forskjellige meninger fra person til person, men hør på helsestasjonen. De har sikkert noen gode råd!

Skrevet

hum, ja...dere er no snille som kommer med så mange svar:-) Skal skrive ned forslagene deres å ta de med til HS el lege:-) Tusen takk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...