Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Tenkte å bytte når hun veier 13 kg. Veier ca 9 kg nå, 14 mnd. Kan det hende jeg må bytte før pga plass til bena e.l?
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Jeg skjønner ikke at det er mulig å bruke babystolen enda.. Vi får ikke igjen selene, og hodet stikker langt over kanten. Er ikke bare vektgrensen å ta hensyn til.. Har du en svært liten unge eller?
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Da er det mer forståelig.. Men jeg ville nok uansett skiftet sete ganske snart.. De får jo en helt annen komfort også i de større setene, kommer høyere opp og får langt bedre utsikt..
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Lenge siden eg gjekk over til bilsete nr 2, Rundt eit halvt år trur eg. Til eit sete som var frå 0 til 18 kg (om eg ikkje husker heilt feil).
lifa og Eline Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Hi hi, jo NÅ har vi det. Vi har en slank jente men gjennomsnitt lang som bukte Maxi Cosi setet sitt til hun var 15 mnd. Og det var litt trangt for beina. Veide under 10 kilo når vi skiftet. Så du må se på lengden til jenta de og ikke kroppsvekten.
lifa og Eline Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Ettersom hun bare veier 9 kilo nå så kan det faktisk hende at hun har nådd 3 års alderen før hu veier 13 kilo og vil da være alt for lang til sete sitt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Bra det er fler Vi får nok bytte snart ja. Hun har også maxicosi Hun veide 8,01 kg på ettårskontrollen og 72 cm. Hi
Herkules Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 det som er viktig å se på i forhold til om setet er passe er om hodet stikker over kanten og om selene kommer over skulderen. Altså selene skal ikke komme ut av hullene i setet lavere enn barnets skuldre Om hun må krølle bena er mindre viktig. Vår gutt har ikke tippet 13 kilo men er stor likevel og vi byttet sete før han fylte 1 år Begynte åbruke det større da han var 9 mndr (har hatt to biler og derfor 2 seter en stund)
Molait Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 hahaha ja jeg synes jeg ser din i babysete nå Herkules Vi byttet vel for tja..5 mnd siden. Rundt 1 årsalderen. Brukte fortsatt babysete som ekstrasete. Er 16 mnd og ca 10,5kg.
-carina- Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Byttet til sete to når han var ca ett år. Men har brukt sete nr en når han skal sove under bilkjøring, for går ikke å tippe sete nr to så godt bakover. Han er nå 18 mnd (nesten) og 8,3 kg og 74 lang... Men nå har lillesøster overtatt setet, så nå er det kun storesetet på ham...
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Har nettopp byttet da Mina fikk bytt bilsete til jul, men kan fortsatt bruke babystolen som en nødløsning..
samboer87 Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 byttet for lenge siden husker ikke helt når. nå har vi et sete som går opp til 30kg. vi måtte bytte sete for det ble for trangt han er 11mnd nå og 10.5kg
mai mammaen til to Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 vi byttet sete da hun var litt over 7 mnd.. men det var fordi hun da fikk nytt sete til jul da... men hun brukte sete til hun var en 14-15 mnd... hun er nå 20 mnd og tipper hun veier rundt 10 kg.. kan nok få presset henne ned i stolen enda.. men hun sitter mye bedre i det andre sete.. i tillegg så er det mye kjekkere å sitte i det sete siden hun da ser mye mer ut vinduet
_svana_ Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Vi byttet seter da de var 9-10 mnd. Ikke for at setene var for små, men pga. sittekomforten. De nye setene er fra 0-25 kg. Jeg tror gutta er rundt 9 kg nå, og de gamle setene er hos mine foreldre og passer fortsatt. 15 mnd gamle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå